Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017

Σχεδιάζοντας ένα πρόγραμμα λογοτεχνίας στο σχολείο.


Αναδημοσίευση από τις Καινοτόμες δράσεις.
Άρθρο του Σταύρου Γρόσδου, Σχολικού Συμβούλου Π.Ε.


Γιατί, κάποιες φορές, καταβροχθίζουμε το κείμενο ενός βιβλίου και δεν καταφέρνουμε να βγούμε από αυτό πριν το τελειώσουμε; Γιατί βουτάμε στις σελίδες του και βυθιζόμαστε σε ένα είδος έκστασης, ένα αόρατο ρεύμα που μας παρασύρει; Γιατί, εκτός από το περιεχόμενο, λατρεύουμε και το βιβλίο-αντικείμενο:το χαϊδεύουμε, το μυρίζουμε, το ξεφυλλίζουμε πριν το διαβάσουμε; Γιατί μας αρέσει η μυρωδιά του βιβλιοπωλείου και της βιβλιοθήκης; 
Η φιλαναγνωσία δεν είναι έννοια που πρέπει να “μαθευτεί” ή δεξιότητα που πρέπει να κατακτηθεί. Η φιλαναγνωσία είναι η διαδικασία. Είναι ο διάλογος ανάμεσα στη φαντασία και το κείμενο, όχι το αποτέλεσμα της ανάγνωσης ενός βιβλίου. Δεν προσφέρουμε στα παιδιά την όρεξη για διάβασμα, απλώς τα βοηθάμε με αναγνωστικές εμψυχώσεις, να ανακαλύψουν τα δικά τους κίνητρα για διάβασμα. 

Κατεβάστε από εδώ το υλικό για τον σχεδιασμό ενός προγράμματος λογοτεχνίας στο σχολείο.

Α' μέρος, Παράθυρο στην εκπαίδευση του παιδιού, 68, 172-177 
Β' μέρος, Παράθυρο στην εκπαίδευση του παιδιού, 69, 288-295.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου για υβριστικό, προσβλητικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο, πριν εμφανιστούν δημόσια. Δε θα δημοσιεύονται, επίσης, σχόλια που περιέχουν προσωπικές επιθέσεις χωρίς πολιτικό περιεχόμενο.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΩΝ

1. Γράψτε το σχόλιό σας στο σχετικό πλαίσιο.
2. Γράψτε τα στοιχεία της λεκτικής επαλήθευσης (λατινικοί χαρακτήρες).
3. Aπό τη λίστα Eπιλογή ταυτότητας επιλέξτε Όνομα/Διεύθυνση URL και γράψτε το όνομα ή το ψευδώνυμό σας (δε χρειάζεται να συμπληρώσετε το πεδίο Διέυθυνση URL).
4. Πατήστε στην επιλογή ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ.
5. Ελέγξτε αν εμφανίστηκε το μήνυμα επιβεβαίωσης στο πάνω μέρος του παράθυρου σχολιασμού.