Η πλατφόρμα »Καμπάνια
Αλληλεγγύης – Οικονομικής Ενίσχυσης Συλλογικοτήτων από την Τουρκία –
Ελλάδα και από το Κομπάνι για να Χτίσουμε το Δημοκρατικό – Ελευθεριακό
Σχολείο για τα Παιδιά του Κομπάνι» την Πέμπτη 21 Μαΐου στις 20.30 θα είναι στο Εργατικό Κέντρο της Χαλκίδας.
Θα
μιλήσουμε για την κοινωνική επανάσταση στη Ροζαβά (στο δυτικό
Κουρδιστάν που βρίσκεται στην Βόρεια Συρία), για το παρελθόν, για το
μέλλον της επανάστασης, για το γυναικείο κίνημα και ζήτημα, για την
οικολογία, για τις προσπάθειες δημιουργίας κολλεκτίβων, συνεταιρισμών,
λαϊκών συνελεύσεων, πολλών άλλων ζητημάτων και τις τελευταίες εξελίξεις
στο Κομπάνι.
Επίσης θα μιλήσουμε για την κατάσταση της εκπαίδευσης που επικρατεί στο Κομπάνι
Περιμένουμε όλους/ες φίλες και φίλους, συντρόφους/φισσες από τη Χαλκίδα στην εκδήλωση.
Επίσης θα μιλήσουμε για την κατάσταση της εκπαίδευσης που επικρατεί στο Κομπάνι
Περιμένουμε όλους/ες φίλες και φίλους, συντρόφους/φισσες από τη Χαλκίδα στην εκδήλωση.
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΗ ROJAVA
Αυτό
που συμβαίνει στις μέρες μας και που συνοπτικά αποκαλείται "η
επανάσταση της Rojava (Ροζαβά)’’, έχει ιδιαίτερη σημασία για όσους, με
τον ένα ή τον άλλο τρόπο, θεωρούν τον εαυτό τους μέλος του παγκόσμιου
κινήματος κοινωνικής χειραφέτησης και αυτονομίας, θέτει ζητήματα και
εφαρμόζει πολιτικές κρίσιμης σημασίας. Αυτό που συμβαίνει τώρα στη
Ροζαβά είναι ένα εγχείρημα οικουμενικής σπουδαιότητας που συνδιαλέγεται
με την ιστορία στον παρόντα χρόνο, η τεράστια σημασία του οποίου θα
γίνεται περισσότερο αντιληπτή όσο περισσότερο γίνεται κατανοητό τι
ακριβώς έχει μπει σε εφαρμογή εκεί. Από την άλλη βέβαια, κάνει πιο
αμείλικτο το ερώτημα γιατί μεγάλο μέρος της αριστεράς και όχι μόνο,
υποτιμά (ηθελημένα ίσως;) το απελευθερωτικό αφήγημα που διεξάγεται στη
βόρεια Συρία; Οι λόγοι ίσως γίνουν κατανοητοί παρουσιάζοντας κάποια
από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου προτάγματος. Μερικά
από αυτά είναι η αποκήρυξη του μαρξισμού-λενινισμού, ο Δημοκρατικός
Συνομοσπονδισμός, η έμφαση στην κοινωνική και όχι στην »εθνική»
απελευθέρωση, η συμμετοχή και η βαρύτητα του ρόλου των γυναικών. Οι
πολίτες, γυναίκες και άντρες, της Ροζαβά προτίμησαν να δώσουν έμφαση
στην κοινωνική χειραφέτηση και αυτονομία αντί της εθνικής ολοκλήρωσης
και με αυτόν τον τρόπο πέτυχαν δύο πολύ σημαντικά πράγματα: το ένα είναι
ότι έτσι έθεσαν σε άμεση εφαρμογή την κοινωνική αλλαγή και δεν ανέβαλαν
την πραγματοποίησή της μέχρι την »απελευθέρωση» και το άλλο είναι ότι
απέφυγαν να αυτοπαγιδευτούν στον λαβύρινθο των διεθνών κρατικών
συμμαχιών και λυκοφιλιών. Προτίμησαν την "λύση χωρίς κράτος", όπως
την αποκαλούν, γιατί, όπως επίσης επισημαίνουν, "το κράτος είναι το
πρόβλημα, όχι η λύση". Έχουν αρχίσει ήδη να φαίνονται οι διαφορές τους
σε σχέση με σύγχρονα εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα. Έτσι
έθεσαν σε άμεση εφαρμογή τον Δημοκρατικό συνομοσπονδισμό, ο οποίος δεν
είναι πολύ διαφορετικός από αυτό που ο Μπούκτσιν αποκάλεσε "ελευθεριακό
δημοτισμό". Η κοινωνική ζωή είναι η ζωή της κοινότητας, οι αποφάσεις
λαμβάνονται από τις συνελεύσεις των κατοίκων στις οποίες συμμετέχουν
ισότιμα γυναίκες και άνδρες, η οικονομική ζωή είναι οργανωμένη σε
συνεταιρισμούς και οι τιμές καθορίζονται από επιτροπές των κοινοτήτων.
Δεν υπάρχει οργανωμένος στρατός, ως ξεχωριστό και αυτονομημένο από την
κοινωνία υποσύνολο, ούτε πολιτικές και θρησκευτικές φατρίες που
αναλαμβάνουν το ρόλο της άμυνας, στην πραγματικότητα όμως εξουσιάζουν
την κοινωνία, υπάρχουν οργανωμένες πολιτοφυλακές, αντρικές (YPG) και
γυναικείες (YPJ). Ένα ακόμη πολύ σημαντικό επίτευγμα της επανάστασης
που λαμβάνει χώρα στη Ροζαβά είναι η απελευθέρωση των γυναικών από κάθε
είδους δεσμά που μέχρι τότε τις είχαν αλυσοδεμένες. Το γεγονός λαμβάνει
ακόμη μεγαλύτερη σημασία αν αναλογιστούμε την περιοχή που συμβαίνει
αυτό! Δεν υπάρχει ελεύθερη κοινωνία όταν το μισό του πληθυσμού είναι
υπόδουλο, λένε στη Ροζαβά. Έτσι οι γυναίκες στην περιοχή έχουν
κατακτήσει ελευθερίες που ούτε στην, από καιρό κοσμική, δύση δεν
απολαμβάνουν. Κάθε κοινότητα έχει δύο συνπροέδρους, ουσιαστικά
εντολοδόχους των αποφάσεων της κοινότητας, έναν άνδρα και μία γυναίκα. Η
συμμετοχή των γυναικών στα πολιτικά όργανα είναι θεσμοθετημένη στο
τουλάχιστον 40 τοις εκατό, ενώ οι γυναικείες πολιτοφυλακές έχουν δική
τους, αυτόνομη διοίκηση και στρατώνες προκειμένου να διατηρήσουν την
ανεξαρτησία τους. Ένα ακόμη πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό είναι η
ανυπαρξία διαχωρισμών και αποκλεισμών από την πολιτική ζωή της
κοινότητας στη βάση θρησκευτικών και εθνικών διαφορών, όλοι οι κάτοικοι
των καντονιών θεωρούνται και είναι πολίτες με θεσμοθετημένη συμμετοχή
στα πολιτικά όργανα. Τέλος, η σημασία που δίνουν στην ελευθεριακή
παιδεία για τη δημιουργία της αυριανής ελεύθερης κοινωνίας αποδεικνύει
τη σοβαρότητα του εγχειρήματος αφού μια ελεύθερη κοινωνία βασίζεται
κυρίως στην παιδεία της ελευθερίας. Τα
σημαντικότερα στοιχεία των επαναστάσεων που προηγήθηκαν είναι παρόντα
εδώ: η συνέλευση πολιτών πάνω στην οποία προσπαθεί να οργανωθεί η
δημιουργία μιας ελεύθερης κοινωνίας, η αμφισβήτηση του Κράτους, η άρνηση
του καπιταλισμού, η σημασία της παιδείας, η οικολογική συνείδηση, ο
φεμινισμός. Συμπερασματικά,
αυτό που διαδραματίζεται τώρα στη Ροζαβά είναι μια επανάσταση σε
εξέλιξη, τεράστιας σημασίας όχι μόνο για την περιοχή αλλά για το
παγκόσμιο ελευθεριακό κίνημα. Παρόμοια κατάσταση έχουμε να δούμε από την
Ισπανία του 1936. Θεωρούμε χρέος κάθε ελεύθερου ανθρώπου την στήριξή
της με όποιο μέσο μπορεί ο καθένας!!!
Ουλαλούμ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου για υβριστικό, προσβλητικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο, πριν εμφανιστούν δημόσια. Δε θα δημοσιεύονται, επίσης, σχόλια που περιέχουν προσωπικές επιθέσεις χωρίς πολιτικό περιεχόμενο.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΩΝ
1. Γράψτε το σχόλιό σας στο σχετικό πλαίσιο.
2. Γράψτε τα στοιχεία της λεκτικής επαλήθευσης (λατινικοί χαρακτήρες).
3. Aπό τη λίστα Eπιλογή ταυτότητας επιλέξτε Όνομα/Διεύθυνση URL και γράψτε το όνομα ή το ψευδώνυμό σας (δε χρειάζεται να συμπληρώσετε το πεδίο Διέυθυνση URL).
4. Πατήστε στην επιλογή ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ.
5. Ελέγξτε αν εμφανίστηκε το μήνυμα επιβεβαίωσης στο πάνω μέρος του παράθυρου σχολιασμού.