Για το νέο τύπου σχολείο, που ψηφίστηκε μόλις προχθές, χρειάζεται περισσότερος χρόνος και έλεγχος για να εξαχθούν σωστά συμπεράσματα. Όμως μια πρώτη ανάγνωση δείχνει ουσιαστική μείωση θέσεων εκπαιδευτικών, που είναι μάλλον και το ζητούμενο. Αναδημοσιεύουμε εδώ, μέρος του άρθρου του Κώστα Τουλγαρίδη από την Αλφαβήτα, με μερικές ενστάσεις επί των υπολογισμών. Ο αρθογράφος θεωρεί όλα τα σχολεία ΕΑΕΠ ότι είναι 12θέσια (που είναι η πλειοψηφία τους) και θεωρεί όλα όσα δεν είναι ΕΑΕΠ εξαθέσια (που επίσης δεν ισχύει). Παρόλα αυτά και με μετριοπαθέστερους υπολογισμούς η ουσία παραμένει, λιγότερες ανάγκες σε αναπληρωτές/τριες.
Από το Τελευταίο Θρανίο.
Για το νέο τύπο σχολείου :
Όλοι οι τύποι σχολείων που βασίστηκάν στα προγράμματα ΕΣΠΑ (ΕΑΕΠ, ΖΕΠ κα) είχαν ημερομηνία λήξης - όσο διαρκούσε η χρηματοδότηση - και αυτό το γνώριζαν τόσο το Υπουργείο - όσο και οι κάθε λογής υποστηρικτές τους που τώρα θέλουν να εμφανιστούν δικαιωμένοι. Αυτοί που συνέργησαν με το εκάστοτε υπουργείο Παιδείας, συνηγορούσαν για την "αξιοποίηση" των ΕΣΠΑ και διευκόλυναν το υπουργείο να μην προχωράει σε οργανικές θέσεις (απογορευόταν σε πιλοτικά προγράμματα) για όλα τα νέα διδακτικά αντικείμενα στα σχολεία αυτά και την ένταξη των ειδικοτήτων με οργανικό και αδιαμφισβήτητο τρόπο σε ένα άλλο ενιαίο 12χρονο σχολείο όπως διεκδικούσε το μάχιμο εκπαιδευτικό κίνημα.
Ο νέος τύπος σχολείου που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παδείας (μέσα στο Πάσχα!) έχει βασική επιδίωξη, στα πλαίσια των Μνημονιακών περικοπών να κάνει το σχολείο :
- ακόμα πιο φτηνό με δραστικές περικοπές στους εκπαιδευτικούς που απαιτεί για να λειτουργήσει
- με πλήρη κατάργηση του δάσκαλου για το ολοήμερο και συρρίκνωσή του ολοήμερου,
- πιο ευέλικτο με μεγαλύτερη κινητικότητα - συμπλήρωση σε άλλο σχολείο - για δάσκαλους και ειδικότητες ώστε να μη "χάνεται" ούτε μία ώρα,
- με "γυμνασιοποίηση" χωρίς δάσκαλο τάξης αλλά παρουσία πολλών δασκάλων με υπολείμματα ωρών σε μία τάξη
- με δυνατότητα να ακυρώνονται οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων - ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ - και να καταργείται στην πράξη το μάθημα,
- κρατάει και επεκτείνει τη βασική λογική των ΕΑΕΠ στη διαμόρφωση του προγράμματος που είναι αυτή της ποσοτικής συσσώρευσης ωρών, με αδυναμία κάθε επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, συνεργατικής διδασκαλίας και συνδιδασκαλίας, με αδυναμία ενισχυτικής διδασκαλίας και άλλων δημιουργικών δραστηριοτήτων (χορωδία, αθλητική , εικαστική, θεατρική, ομάδα, εργαστήριο πληροφορικής κ.ά.) ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί να μένουν σε ένα σχολείο, να αποκτούν ουσιαστική σχέση με αυτό και τους μαθητές του και να μην είναι περιοδεύοντες θίασοι σε πολλά σχολεία. Τέλος διατηρεί το ατελείωτο κηνύγι των αναλυτικών προγραμμάτων και βιβλίων της δεξιότητας και της πληροφορίας σε βάρος της βαθιάς και ολοκληρωμένης γνώσης.
Σ΄ αυτό το άρθρο δε θα ασχοληθούμε με μια συνολική κριτική. Θα μείνουμε αναλυτικότερα στην καρατόμηση χιλιάδων θέσεων εκπαιδευτικών, δασκάλων και ειδικοτήτων.
1. Με την κατάργηση της 7ης ώρας στα 1337 ΕΑΕΠ και την κατάργηση της πρωινής ζώνης καταργεί ώρες που αντιστοιχούν σε λίγους παραπάνω από 3600 εκπαιδευτικούς . Ταυτόχρονα στα 2218 κλασσικά δημοτικά - δεδομένο ότι στην πλειοψηφία τους είναι κάτω από 12 θέσια - προσθέτει μία ώρα κάθε μέρα (6η ώρα) στις Α' και Β΄(συνολο 10 ώρες) τάξεις αλλά καταργεί δύο 7ωρα από Ε΄και ΣΤ΄ (4 ώρες)και την πρωινή ζώνη (5ώρες). Δηλαδή μιλάμε για 1 επιπλέον ώρα την εβδομάδα και αν συνυπολογίσουμε ότι σε αρκετά κλασσικά σχολεία δεν λειτουργεί η πρωινή ζώνη μιλάμε για μια περικοπή περί των 3300 εκπαιδευτικών.
2. Με την κατάργηση του δάσκαλου για το ολοήμερο καταργεί όλους τους δασκάλους στα κλασσικά (αρκετά στην περιφέρεια μπορεί να μην είχαν ολοήμερο αλλά επίσης αρκετά στα αστικά κέντρα είχαν δύο δασκάλους). Κατά συνέπεια είναι τουλάχιστον 1500 οι θέσεις δασκάλων στα κλασσικά που καταργούνται ενώ περίπου τα μισά ΕΑΕΠ πανελλαδικά είχαν κρατήσει δάσκαλο και στο ολοήμερο δηλαδή κόβονται άλλες 600-700 θέσεις δασκάλων. Με το δεδομένο το ελάχιστο 14 μαθητές και με τις υποχρεωτικές βεβαιώσεις και των δύο γονέων από τον εργοδότη!!! Θυμίζουμε ότι το μέτρο αυτό το έφερε πρώτος ο Αρβανιτόπουλος και το ακύρωσε το εκπαιδευτικό κίνημα. Σε μια χώρα με 25% ανεργία και "θάλασσα" μάυρης εργασίας στόχο έχει να συρρικνώνει μέχρις εξαφανίσεως το ολοήμερο ενώ τα ελάχιστα τμήματα (στις περισσότερες περιπτώσεις 1 τμήμα), σχεδιάζει να το καλύψει με τις ώρες του δ/ντή (δεν εννούμε ότι θα μπαίνει ο δ/ντής κατ' ανάγκη) και τα περισσεύματα των εκπαιδευτικών από το πρωινό. Συνέπεια: Περίπου 2100 - 2300 δάσκαλοι λιγότεροι!!!
ΣΥΝΟΛΙΚΑ στο νέο τύπο σχολείου όπως περιγράφεται μπορούν να κοπούν μέχρι 5500 - 6000 θέσεις εκπαιδευτικών !!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου για υβριστικό, προσβλητικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο, πριν εμφανιστούν δημόσια. Δε θα δημοσιεύονται, επίσης, σχόλια που περιέχουν προσωπικές επιθέσεις χωρίς πολιτικό περιεχόμενο.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΩΝ
1. Γράψτε το σχόλιό σας στο σχετικό πλαίσιο.
2. Γράψτε τα στοιχεία της λεκτικής επαλήθευσης (λατινικοί χαρακτήρες).
3. Aπό τη λίστα Eπιλογή ταυτότητας επιλέξτε Όνομα/Διεύθυνση URL και γράψτε το όνομα ή το ψευδώνυμό σας (δε χρειάζεται να συμπληρώσετε το πεδίο Διέυθυνση URL).
4. Πατήστε στην επιλογή ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ.
5. Ελέγξτε αν εμφανίστηκε το μήνυμα επιβεβαίωσης στο πάνω μέρος του παράθυρου σχολιασμού.