Τοπικές συνδικαλιστικές
Κινήσεις Εκπαιδευτικών Π.Ε.
& Περιφερειακή Κίνηση
Εκπαιδευτικών Π.Ε. Στερεάς Ελλάδας
Λαμία, 26.2.15
ΠΡΟΣ
Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας
και
Θρησκευμάτων κ. Μπαλτά,
ΚΟΙΝ. Αναπληρωτή Υπουργό
Παιδείας κ. Κουράκη
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Κύριε Υπουργέ,
Με στόχο τη συμβολή των εκπαιδευτικών στην ουσιαστική
ανασυγκρότηση της εκπαίδευσης και τις τομές που απαιτούνται για τη δημιουργία
του ελεύθερου και δημοκρατικού σχολείου καταθέτουμε τις απόψεις μας για το θέμα
, ευελπιστώντας ότι θα τις λάβετε υπόψη.
Α. Ο θεσμός των
Περιφερειακών Διευθύνσεων δεν έχει προσφέρει τίποτα σημαντικό στην
αποκέντρωση της διοίκησης. Είναι γραφειοκρατικός θεσμός , κενός περιεχομένου.
Οι αρμοδιότητές τους μπορούν να επιμεριστούν στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Η μόνη «ουσιαστική συμβολή» τους είναι η
εξυπηρέτηση προσωπικών συμφερόντων.
Για τους λόγους
αυτούς θεωρούμε ότι ο θεσμός των
Περιφερειακών Διευθύνσεων πρέπει να καταργηθεί.
Β. Αν ωστόσο κριθεί, ότι χρειάζεται να διατηρηθούν οι Περιφερειακές Διευθύνσεις,
πρέπει να αλλάξει το πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους. Σε μια τέτοια περίπτωση,
μέσα από ένα ανοιχτό διάλογο, είμαστε πρόθυμοι να καταθέσουμε συγκεκριμένες
προτάσεις.
Γ. Κατανοούμε την ανάγκη μεταβατικής περιόδου στην εκπαίδευση. Ωστόσο
το υπάρχον νομικό πλαίσιο επιλογής Περιφερειακών Διευθυντών είναι αντιδημοκρατικό, αναξιοκρατικό και υπηρετεί
καθαρά τα συμφέροντα του στενού κομματικού κράτους που συνειδητά υπηρέτησαν οι
προηγούμενες κυβερνήσεις . Αυτό το πλαίσιο πρέπει οπωσδήποτε στην επόμενη σχολική
χρονιά να αλλάξει.
Είναι ανάγκη να γίνει
σαφές σήμερα ότι η επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών έχουν περιορισμένη χρονική ισχύ.
Προτείνουμε να
τροποποιηθεί η «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για διορισμό
Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης»
και να αναφέρει ότι πρόκειται για
προσωρινή αντικατάστασή τους μέχρι την ψήφιση νέου νομοθετικού πλαισίου για τις θέσεις ευθύνης
στη διοίκηση .
Δ. Τα προβλήματα στο
χώρο της εκπαίδευσης στη μνημονιακή περίοδο έχουν διογκωθεί κι έχουν
επηρεάσει την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου, τις προτεραιότητες που
τέθηκαν (δράσεις βιτρίνας που απαιτούσε η αξιολόγηση) αλλά και τις σχέσεις των
εκπαιδευτικών (αξιολογητές-αξιολογούμενοι).
Το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο επιλογής Περιφερειακών
Διευθυντών δεν λαμβάνει υπόψη την αρνητική κατάσταση που επικρατεί. Ο
εκπαιδευτικός ο οποίος τα τελευταία χρόνια δεν εργάζεται σε σχολική μονάδα δεν
μπορεί καν να αντιληφθεί , πολύ περισσότερο δε να κατανοήσει και στη συνέχεια
να επιλύσει , τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν.
Σε αυτή τη χρονική
περίοδο προτείνουμε για τους υποψήφιους Περιφερειακούς Διευθυντές
Εκπαίδευσης να ληφθούν υπόψη οι εξής παράμετροι:
-
Στη διάρκεια
των τριών τελευταίων σχολικών ετών
να υπηρετεί σε σχολική μονάδα .
-
Στη διαδικασία
της αξιολόγησης να μην ήταν επιμορφωτής ούτε
αξιολογητής συναδέλφων του.
-
Να τυγχάνει
ευρείας αποδοχής στην κοινότητα των
εκπαιδευτικών.
-
Να μην έχει αναφερθεί
ή καταγγελθεί από Γενική Συνέλευση Εκπαιδευτικών το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου του ή τα
συλλογικά όργανα των εκπαιδευτικών.
Ε. Θεωρούμε απαράδεκτη και προκλητική τη διάταξη του Ν. 3879/10 (άρθρ. 26, παρ. 14)
να τοποθετούνται οι Περιφερειακοί. Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι Γενικοί ή
Ειδικοί Γραμματείς, οι Πρόεδροι ή Διευθύνοντες Σύμβουλοι οργανισμών κατ’
εξαίρεση, μετά την αποχώρησή τους από τη θέση τους, ως σχολικοί σύμβουλοι (!!).
Επιβραβεύονται με αυτό τον τρόπο στελέχη που επιλέγονται με κομματικά κριτήρια
από τον εκάστοτε Υπουργό Παιδείας. Απαιτούμε
για μια ακόμη φορά, όπως και στο πρόσφατο παρελθόν, την κατάργηση της σχετικής
διάταξης (άρθρ. 26, παρ. 14) του Ν. 3879/10.
ΣΤ. Όσοι προσπαθούμε να καλλιεργήσουμε κλίμα δημοκρατίας , δημιουργικότητας,
συνεργασίας και ευθύνης στα σχολεία, είναι αδιανόητο να δεχτούμε ότι θα οριστεί
στη θέση αυτή εκπαιδευτικός ο οποίος :
-
Απουσιάζει με δική του επιλογή από τη σχολική
διαδικασία, υπηρετώντας σε οποιαδήποτε άλλη θέση.
-
Αγνόησε το Σύλλογο Διδασκόντων , δεν σεβάστηκε τις
αποφάσεις του, δεν λειτούργησε δημοκρατικά, πίεσε , απείλησε ή εκβίασε συναδέλφους του.
-
Χρησιμοποίησε την αξιολόγηση ή την απειλή της
αξιολόγησης ή συμμετείχε στο έκτρωμα που ήδη –σωστότατα- έχει ανασταλεί,
προσπαθώντας να αποκομίσει προσωπικά οφέλη σε βάρος των υπολοίπων συναδέλφων
του που αγωνίζονταν κατά της αξιολόγησης –λαιμητόμου.
Θέτουμε το ερώτημα: Η
άποψη των εκπαιδευτικών για την προσφορά και τη στάση ζωής του υποψήφιου
έχει ή όχι σημασία ; Στη διαδικασία επιλογής που εξελίσσεται θα
ληφθεί υπόψη και με ποια διαδικασία ;
Με αίσθηση ευθύνης και χωρίς την
παραμικρή ιδιοτέλεια
Οι Τοπικές συνδικαλιστικές Κινήσεις
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Φθιώτιδας
Eκπαιδευτική Προοπτική Π.Ε. Θήβας
Αντίλογος Π.Ε. Ν. Φωκίδας
Τελευταίο Θρανίο Π.Ε. Ν
Εύβοιας
Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Αλιβερίου-Κύμης
και
η Περιφερειακή Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε. Στερεάς Ελλάδας
Εκπαιδευτικοί Εν Δράσει Στερεάς Ελλάδας ( ΑΠΥΣΠΕ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου για υβριστικό, προσβλητικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο, πριν εμφανιστούν δημόσια. Δε θα δημοσιεύονται, επίσης, σχόλια που περιέχουν προσωπικές επιθέσεις χωρίς πολιτικό περιεχόμενο.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΩΝ
1. Γράψτε το σχόλιό σας στο σχετικό πλαίσιο.
2. Γράψτε τα στοιχεία της λεκτικής επαλήθευσης (λατινικοί χαρακτήρες).
3. Aπό τη λίστα Eπιλογή ταυτότητας επιλέξτε Όνομα/Διεύθυνση URL και γράψτε το όνομα ή το ψευδώνυμό σας (δε χρειάζεται να συμπληρώσετε το πεδίο Διέυθυνση URL).
4. Πατήστε στην επιλογή ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ.
5. Ελέγξτε αν εμφανίστηκε το μήνυμα επιβεβαίωσης στο πάνω μέρος του παράθυρου σχολιασμού.