ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΘΡΑΝΙΟ
Η υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ στις 20 Ιανουαρίου 2021, με τίτλο: «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο» (https://www.e-nomothesia.gr/kat-ekpaideuse/deuterobathmia-ekpaideuse/upourgike-apophase-6603-gd4-2021.html) φαίνεται να φέρνει το υπουργείο Παιδείας σε δυσχερή θέση και να προβαίνει σε παράταση των ημερομηνιών (19 Μαρτίου) και σε κλήση της ΟΛΜΕ και στη συνέχεια και της ΔΟΕ για διάλογο (2 Μαρτίου).
Στο διάστημα αυτό όλο και περισσότεροι/ες συνάδελφοι/ισσες, όλο και περισσότερα σχολεία, τόσο πανελλαδικά όσο και στο νομό μας, σε Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση, συντάσσονται με την απόφαση τόσο της ΔΟΕ όσο και της ΟΛΜΕ και συμμετέχουν καθολικά στην ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, αρνούμενοι/ες να συγκροτήσουν "ομάδες" και "σχέδια δράσης", που θα οδηγήσουν στη διάλυση του Δημόσιου Σχολείου.
Η ερμηνεία της άρνησης είναι σύνθετη. Αυτό που εξόργισε την πλειονότητα των συναδέλφων ήταν η επιμονή και ο παραλογισμός του υπουργείου να απαιτεί αξιολόγηση των σχολείων φέτος, σε μια χρονιά δηλαδή όπου τα σχολεία το μεγαλύτερο διάστημα δε λειτουργούν δια ζώσης, ποικίλες δραστηριότητες (εκπαιδευτικές επισκέψεις, προγράμματα εκτός τάξης, κ.ά.) δεν μπορούν να υλοποιηθούν, οι σύλλογοι συνεδριάζουν μέσω τηλεδιασκέψεων. Αυτόν τον παραλογισμό νομίζουμε πως πρέπει να τον εξηγήσουμε με όρους συμβατούς με την πραγματικότητα. Παντού αυταρχικότητα, ξεθεμελίωση σε δημοκρατικά δικαιώματα, αστυνομοκρατία.
Αν πραγματικά το υπουργείο ενδιαφερόταν να βελτιώσει τις συνθήκες λειτουργίας του δημόσιου σχολείου θα είχε προβεί στους απαραίτητους διορισμούς (μονίμων και αναπληρωτών) εκπαιδευτικών, θα υπήρχαν όλοι στις θέσεις τους την 1η του Σεπτέμβρη κάθε σχολικού έτους, θα υπήρχαν σχετικά νέα σχολικά κτίρια με υποδομές αντίστοιχες του 21ου αιώνα, θα υπήρχε ο απαραίτητος σύγχρονος εξοπλισμός, θα είχε γίνει μια αλλαγή στον οικονομικό προϋπολογισμό για την παιδεία που χάνει τουλάχιστον 2 δις τον χρόνο από την αρχή της οικονομικής κρίσης το 2010 και μετά και πόσα άλλα για τα αναλυτικά προγράμματα, τα σχολικά βιβλία κ.λ.π.
Αντί γι’ αυτά επιβάλλει μια αξιολόγηση που στοχοποιεί τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία μέσα από έτοιμες φόρμες, ποσοτικοποιημένες κλίμακες, ανάρτησης των αποτελεσμάτων σε πλατφόρμες σύγκρισης, αξιοποιεί εξωτερικούς αξιολογητές, κατηγοριοποιεί τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς. Αδιαφορεί για τις ψηφισμένες θέσεις του κλάδου για τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου. Τελικός στόχος η συμμόρφωση σε ένα σχολείο – επιχείρηση, σύμφωνα με το νεοφιλελεύθερο όραμα του «ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος» που θα θέτει ανά πάσα στιγμή υπό αίρεση την ίδια του την ύπαρξη και λειτουργία.
Μέσα λοιπόν σε όλον τον ζόφο που βιώνουμε οι εκπαιδευτικοί σηκώνουμε το ανάστημα και δυναμικά συντασσόμαστε με την ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ. Όλοι/ες εμείς οι εκπαιδευτικοί, που εδώ και ένα χρόνο, παλεύουμε μέσα στην πανδημία, αποκλειστικά με τα δικά μας μέσα, για να κρατήσουμε ζωντανή την εκπαιδευτική διαδικασία και την επαφή με τους μαθητές και τις μαθήτριες μας, δεν εκβιαζόμαστε, δεν εκφοβιζόμαστε.
Χαιρετίζουμε τους/τις χιλιάδες συναδέλφους μας σε όλη την Ελλάδα που σε συνθήκες εγκλεισμού, υπερασπιζόμαστε την εργασιακή μας αξιοπρέπεια και τον παιδαγωγικό μας ρόλο.
Συνεχίζουμε μέχρι την τελική νίκη!
ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΘΡΑΝΙΟ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου για υβριστικό, προσβλητικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο, πριν εμφανιστούν δημόσια. Δε θα δημοσιεύονται, επίσης, σχόλια που περιέχουν προσωπικές επιθέσεις χωρίς πολιτικό περιεχόμενο.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΩΝ
1. Γράψτε το σχόλιό σας στο σχετικό πλαίσιο.
2. Γράψτε τα στοιχεία της λεκτικής επαλήθευσης (λατινικοί χαρακτήρες).
3. Aπό τη λίστα Eπιλογή ταυτότητας επιλέξτε Όνομα/Διεύθυνση URL και γράψτε το όνομα ή το ψευδώνυμό σας (δε χρειάζεται να συμπληρώσετε το πεδίο Διέυθυνση URL).
4. Πατήστε στην επιλογή ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ.
5. Ελέγξτε αν εμφανίστηκε το μήνυμα επιβεβαίωσης στο πάνω μέρος του παράθυρου σχολιασμού.