Τρίτη 5 Ιουνίου 2018

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΟΜΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.



Κατατέθηκε την Παρασκευή στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, το Σχέδιο Νόμου για τις Δομές Εκπαίδευσης, με τη μορφή του "Επείγοντος", με την γνωστή πλέον διαδικασία την προσχηματικής διαβούλευσης . 

Ένα νομοσχέδιο-μαμούθ το οποίο αλλάζει το τοπίο στην λειτουργία της εκπαίδευσης, με ανυπολόγιστες συνέπειες για την λειτουργία του δημόσιου σχολείου, την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και την υποστήριξη του έργου των εκπαιδευτικών. 

Αλλάζουν και ουσιαστικά καταργούνται θεσμοί, που έχουν αποδείξει μέσα στο χρόνο, πως υποστηρίζουν σημαντικά την εκπαιδευτική διαδικασία, παρά τις βελτιώσεις που χρειάζονταν, όπως ο θεσμός των σχολικών συμβούλων, ο οποίος περιορίζεται και λειτουργεί μακριά από τα καθημερινά προβλήματα του σχολείου. 

Δημιουργούνται υδροκέφαλες δομές, απομακρυσμένες από τη σχολική μονάδα, που όχι μόνο δεν στοχεύουν να λύσουν τα προβλήματα των σχολικών μονάδων αλλά εξασφαλίζουν μια απρόσωπη διοικητική λειτουργία και διαμορφώνεται ένα εκπαιδευτικό σύστημα, πιο συγκεντρωτικό, ιεραρχικό και γραφειοκρατικό. 

Ο συγκεντρωτισμός αναδεικνύεται μέσα από τη συγχώνευση δομών και υπηρεσιών, όπως είναι η απορρόφηση από το ΠΕΚΕΣ των τμημάτων επιστημονικής καθοδήγησης, των σχολικών συμβούλων και των Περιφερειακών Επιμορφωτικών Κέντρων (ΠΕΚ) . Τα ΚΕΣΥ ουσιαστικά καταργούν και συγχωνεύουν τα Κέντρα Διάγνωσης ( ΚΕΔΔΥ), τα Κέντρα Συμβουλευτικού Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ) και τους Σταθμούς Συμβουλευτικής Νέων. Τα ΚΕΑ συνενώνουν τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, την αγωγή υγείας, τις σχολικές δραστηριότητες, τα πολιτιστικά και την περιβαλλοντική αγωγή κ.ο.κ. 

Καταργείται το δικαίωμα της διάγνωσης- και των δικαιωμάτων που απορρέουν από αυτήν- των μαθητών με αναπηρία και ειδικές ανάγκες από δημόσιο και δωρεάν φορέα εκπαίδευσης. Τα ΚΕΣΥ δεν μπορούν νομοθετικά να κάνουν διαγνώσεις. 

Η ειδική εκπαίδευση δέχεται μεγάλο πλήγμα καθώς η μη διάγνωση ακυρώνει πρακτικά τη δυνατότητα για έγκριση παράλληλης στήριξης, ειδικού βοηθητικού προσωπικού, ειδικού νοσηλευτικού προσωπικού, το σπάσιμο τμήματος με αριθμό 25 και διαπιστωμένη αναπηρία, τις παρεμβάσεις για κτιριακές διευθετήσεις σε περιπτώσεις κινητικών αναπηριών. Πάνω από όλα όμως Η ΜΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ενός μαθητή ΝΑΡΚΟΘΕΤΕΙ και ακυρώνει τη στοχευόμενη, συστηματική, πολυεπίπεδη και διεπιστημονική παρέμβαση από το κατάλληλο προσωπικό, στο κατάλληλο πλαίσιο, με τα κατάλληλα εργαλεία, για τον κατάλληλο χρόνο προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες του. 

Οι αλλαγές ονομάτων δομών, οι περικοπές προσωπικού, οι συνενώσεις, τα συνεχόμενα νομοθετήματα για τις επιλογές στελεχών δεν αποτελούν κάτι το πρωτοποριακό και καινοτόμο. Δεν απαντούν στα αιτήματα του κλάδου και τις ανάγκες των καιρών. 

Το νομοσχέδιο είναι πολύ καλά σχεδιασμένο, με μόνο στόχο την εξοικονόμηση σε πόρους και προσωπικό, σε βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης και των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών ΓΙ΄ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΑΜΕΣΑ. 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, ο δρόμος του αγώνα είναι η μόνη επιλογή που έχουμε. Κοινός αγώνας και συλλογική αντίδραση για την απόσυρση του νομοσχεδίου. 

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς του συλλόγου μας σε παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Α/θμιας Εκπαίδευσης την Τετάρτη 6 Ιουνίου στις 1.30μ.μ. 

Όχι άλλη ανοχή…. όχι άλλη αποχή… Να είμαστε όλοι εκεί!!!! 

Για το ΔΣ 

Η Πρόεδρος                                    Η Γεν. Γραμματέας 

Βέτα Κορωναίου                                 Έφη Βαρβάρου 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου για υβριστικό, προσβλητικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο, πριν εμφανιστούν δημόσια. Δε θα δημοσιεύονται, επίσης, σχόλια που περιέχουν προσωπικές επιθέσεις χωρίς πολιτικό περιεχόμενο.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΩΝ

1. Γράψτε το σχόλιό σας στο σχετικό πλαίσιο.
2. Γράψτε τα στοιχεία της λεκτικής επαλήθευσης (λατινικοί χαρακτήρες).
3. Aπό τη λίστα Eπιλογή ταυτότητας επιλέξτε Όνομα/Διεύθυνση URL και γράψτε το όνομα ή το ψευδώνυμό σας (δε χρειάζεται να συμπληρώσετε το πεδίο Διέυθυνση URL).
4. Πατήστε στην επιλογή ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ.
5. Ελέγξτε αν εμφανίστηκε το μήνυμα επιβεβαίωσης στο πάνω μέρος του παράθυρου σχολιασμού.