Άρθρο από το "Σκασιαρχείο" τεύχος Φεβρουαρίου 2023.
Δουλεύω στο δημόσιο σχολείο από το 2001 ανελλιπώς, χωρίς να έχω πάρει άδεια παρά ελάχιστες φορές όταν νοσηλεύτηκε κοντινό μου πρόσωπο...
Κάθε μέρα περνάω το κατώφλι του σχολείου και κουβαλάω μαζί μου όλη την αγάπη μου για τα παιδιά, όλη μου τη θέληση να τα βοηθήσω, να γίνω η γέφυρα να πατήσουν και να φτάσουν εκεί όπου μπορούν, να τα μάθω να αγαπούν τη μάθηση, τα βιβλία, την ποίηση, τη ζωγραφική, τη μουσική, τις ταινίες, το θέατρο... να τα βοηθήσω να αγαπήσουν τον εαυτό τους και τους άλλους γύρω τους...
Τόσα χρόνια να τα αγκαλιάζω, να τα παρηγορώ, να τα προβληματίζω, να τα μαθαίνω να βάζουν όρια, να μπορούν να σέβονται τον εαυτό τους και τους άλλους... να λύνουν τις διαφορές τους και να γίνονται φίλοι...
Τόσα χρόνια να μιλάω για αλληλεγγύη, για αλληλοβοήθεια και να εφαρμόζω την αλληλοδιδακτική μέθοδο...
Να δίνω κάθε διδακτική ώρα μια θεατρική παράσταση, να επιμένω να μάθει μέχρι κι ο τελευταίος μαθητής αυτά που πρέπει...
Τόσα χρόνια να γελάω μαζί με τα παιδιά κι άλλες φορές να κλαίω μαζί τους... να στρώνω τραπέζι και να τρώμε, να παίζω μαζί τους στα διαλείμματα και να τα πηγαίνω περιπάτους κι εκδρομές...
Να στολίζω χριστουγεννιάτικα έλατα, να φτιάχνω μάσκες αποκριάτικες και καράβια που αρμενίζουν σε θάλασσες πλατιές... να βρίσκω ρούχα για τις παρελάσεις και να φτιάχνω σκηνικά και βίντεο για τις γιορτές...
Τόσα χρόνια να τους διαβάζω βιβλία ακούραστη, να μιμούμαι φωνές, να στήνω παραστάσεις από το πουθενά, να καλώ συγγραφείς στο σχολείο και να λειτουργώ δανειστική βιβλιοθήκη...
Να ξύνω μολύβια, να βρίσκω χαμένες γόμες, να κρεμάω μπουφάν, να δένω κορδόνια, να ανοίγω σακουλάκια κρουασάν και μπανάνες...
Να μετράω θερμοκρασίες πυρετού, να δίνω χαρτομάντιλα, να νοιάζομαι αν κάποιο παιδί έχει φαγητό ή αν λείπει, να μαθαίνω αν αντιμετωπίζει πρόβλημα στο σπίτι, να συζητάω με τους γονείς, να προτείνω λύσεις, να εμψυχώνω τις μαμάδες, να ενημερώνω τους μπαμπάδες, να βοηθάω τα παιδιά από ευάλωτα περιβάλλοντα και να προστατεύω τις ιδιαιτερότητες.
...κάθε μέρα τόσα χρόνια...
Ποτέ δεν με κούρασαν όλα αυτά, είναι αυτά που με κάνουν να νιώθω σεβασμό για τον ίδιο μου τον εαυτό και με γεμίζουν δύναμη.
Αυτά κάνει ο κάθε δάσκαλος κι η κάθε δασκάλα...
Από όλα αυτά τι ακριβώς θα αξιολογήσει ένας αξιολογητής που θα έρθει για μία ώρα μες στην τάξη μου;
Αφιερώνουμε την ταινία «Το καναρινί ποδήλατο» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Σταύρακα σε όλους αυτούς που νομίζουν πως τα προβλήματα στην εκπαίδευση και τα σχολεία λύνονται με τον επιθεωρητικό αυταρχισμό και τα κουτάκια σε φόρμες αξιολόγησης.
Μαρία Τσόγκα, δασκάλα, 3ο Δημ. Σχολείο Αμφιλοχίας
Συνυπογράφουμε…
Η Συντακτική Επιτροπή*
Βογανάτσης Δαμιανός
Δημοπούλου Φωτεινή
Μπαλτάς Μπάμπης
Μπάρκα Κατερίνα
Παούρη Κατερίνα
Παπαδόπουλος Χάρης
Σπήτα Βίκυ
▶ Επικοινωνήστε μαζί μας και στείλτε μας τα κείμενά σας για δημοσίευση στο εξής email: periodikofreinet@gmail.com
Το τεύχος του Σκασιαρχείου εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου για υβριστικό, προσβλητικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο, πριν εμφανιστούν δημόσια. Δε θα δημοσιεύονται, επίσης, σχόλια που περιέχουν προσωπικές επιθέσεις χωρίς πολιτικό περιεχόμενο.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΩΝ
1. Γράψτε το σχόλιό σας στο σχετικό πλαίσιο.
2. Γράψτε τα στοιχεία της λεκτικής επαλήθευσης (λατινικοί χαρακτήρες).
3. Aπό τη λίστα Eπιλογή ταυτότητας επιλέξτε Όνομα/Διεύθυνση URL και γράψτε το όνομα ή το ψευδώνυμό σας (δε χρειάζεται να συμπληρώσετε το πεδίο Διέυθυνση URL).
4. Πατήστε στην επιλογή ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ.
5. Ελέγξτε αν εμφανίστηκε το μήνυμα επιβεβαίωσης στο πάνω μέρος του παράθυρου σχολιασμού.