Δευτέρα 12 Απριλίου 2021

Διαμαρτυρία για αίτηση χαρακτηρισμού σχολείου ως πειραματικό.

 Από: Σύλλογο Διδασκόντων 22ου Δημ. Σχολείου Χαλκίδας 

 Θέμα: “Διαμαρτυρία για αίτηση χαρακτηρισμού σχολείου ως πειραματικό” 

     Προς: 1. Διεύθυνση 22ου Δημ. Σχολείου Χαλκίδας 

                2. Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Ν. Ευβοίας

     Κοιν.: 1.     Περιφερειακή Δ/νση Α/μιας Εκπ/σης Στερεάς Ελλάδας 

                2. Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων 22ου         Δ.Σ. Χαλκίδας 

                 3. Σύλλογο Δασκάλων & Νηπιαγωγών Χαλκίδας 

                 4. 33ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας 

                                                                                                                                                                                                         Χαλκίδα, 8-4-2021 

 Με πρόσφατη εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ 23716/Δ6/1-3-2021 με θέμα: «Πρόσκληση ενδιαφέροντος για το χαρακτηρισμό σχολικών μονάδων ως πρότυπων ή πειραματικών» και μέχρι 23 Μαρτίου οι σχολικές μονάδες της χώρας καλούνταν να υποβάλουν αίτηση, εάν θέλουν να μετατραπούν σε Πρότυπα ή «Πειραματικά». Η απόφαση για την υποβολή αίτησης λαμβάνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων της σχολικής μονάδας ή από τους Δ/ντες εκπαίδευσης. Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 22ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας συνεδρίασε την Τρίτη 9 Μαρτίου και αφού συζήτησε την πιθανότητα χαρακτηρισμού του σχολείου μας, αποφάσισε  ο μ ό φ ω ν α ότι δεν επιθυμεί τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως Πειραματικό.

 Λαμβάνοντας υπόψιν τις πρόσφατες πληροφορίες για αίτηση μετατροπής του σχολείου μας σε Πειραματικό από τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Ν. Ευβοίας ερχόμαστε με την παρούσα επιστολή - διαμαρτυρία και με γνώμονα το αναφαίρετο δικαίωμα του διαλόγου μιας δημοκρατίας να ρωτήσουμε: 

Γιατί παρά την ομόφωνα αρνητική εισήγηση του Συλλόγου μας έγινε τελικά η κατάθεση της αίτησης; Γιατί “ενημερωθήκαμε” (24/3) μία μέρα μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων με ένα απλό μήνυμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Γιατί τέτοια απαξιωτική στάση έναντι του συλλόγου διδασκόντων; Γιατί δεν αναγνωρίστηκε η προθυμία, το πνεύμα συνεργασίας και ο επαγγελματισμός που έχει επιδείξει ο σύλλογός μας; Με ποια λογική προτάθηκε το σχολείο μας; Άραγε υπολογίστηκαν όλες οι παράμετροι; Γιατί δεν ενημερώθηκε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, που έχει σταθεί στο πλάι μας, ως ακούραστος αρωγός σε ό,τι κι αν χρειαστήκαμε με προσωπικούς αγώνες και εργασία για να οργανωθεί άψογα το “άδειο” σχολείο μας; 

Χάνεται δυστυχώς η έννοια του δημόσιου σχολείου μέσα στο οποίο μεγαλώσαμε, διδαχθήκαμε και διδάσκουμε. Ένα ελεύθερο σχολείο για όλους χωρίς κατεστημένα. Βαδίζουμε σε ένα σχολείο συντεταγμένο χωρίς, ουσιαστικά, ελευθερίες, εφόσον θα υπάρχει τυποποίηση διδασκόντων και διδασκομένων. 

Η ίδρυση πειραματικών σχολείων αποτελεί μία εκ των προτέρων κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων. Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα. Υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων και ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό. Χάνεται η έννοια του σχολείου της γειτονιάς. Η επιλογή των μαθητών στο σχολείο δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας αλλά με κλήρωση. Επομένως καταργούνται τα γεωγραφικά όρια της περιοχής, χάνοντας την χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό του κάθε σχολείου. Γίνεται υποχρεωτική μετακίνηση των μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες, με τις όποιες συνέπειες στην ψυχολογία των μετακινούμενων μαθητών, στην εκπαιδευτική τους διαδικασία, αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό. 

Σημειωτέον το σχολείο μας δημιουργήθηκε προς αποσυμφόρηση των όμορων σχολείων τα οποία τελικά θα συμφορηθούν ξανά. Το σχολείο μας λειτουργώντας ως “κανονικό” δημόσιο σχολείο, έχει αποδείξει έμπρακτα ότι προάγει τη μάθηση με επιτυχία μέσα από καινοτόμες δράσεις και προγράμματα -που οφείλονται στην προσωπική προσπάθεια των εκπαιδευτικών του σχολείου- ανοιχτό για όλα τα παιδιά της περιοχής που εξυπηρετεί και έτσι επιθυμούμε να παραμείνει. Να συνεχίσει να είναι ένα σχολείο που προάγει ενθουσιασμό για μάθηση, χαρά για γνώση, πολιτισμό. Στα σχολεία που χαρακτηρίζονται Πειραματικά χάνονται οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών που είναι οριστικά τοποθετημένοι στο συγκεκριμένο σχολείο. Κατά συνέπεια αλλάζει η αρμονική σύνθεση του συλλόγου διδασκόντων καθώς προσανατολιζόμαστε σε ομαδική αναζήτηση νέας σχολικής μονάδας, γεγονός που θα επηρεάσει και το δικό μας οικογενειακό προγραμματισμό. 

 Θεωρούμε άδικο ενώ καθημερινά προσπαθούμε να προσφέρουμε στους μαθητές μας, να εισπράττουμε γι΄ αυτή μας την προσφορά την απώλεια της οργανικής μας θέσης. Αξίζει να τονίσουμε ότι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μας μονάδας τοποθετηθήκαμε με διαφορετικό εργασιακό καθεστώς και μεταπίπτουμε αναγκαστικά σε δυσμενέστερο, σε αντίθεση με τους νεοεισερχόμενους στα πειραματικά, οι οποίοι διατηρούν τις οργανικές τους θέσεις, γεγονός που ενισχύει περαιτέρω την άνιση μεταχείριση. Τα σχολεία αυτά θα διοικούνται από μια ειδική, πανίσχυρη Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) που θα αξιολογεί τα Πειραματικά Σχολεία και θα αποφασίζει αν θα παραμείνουν Πειραματικά Σχολεία ή αν θα εκπέσουν σε κοινά σχολεία. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. μεριμνά «για την προσέλκυση δωρεών, χορηγών και κάθε είδους παροχών». Θα αποφασίζει για όλα τα ζητήματα των Πειραματικών και Πρότυπων σχολείων της χώρας, όπως: τον τρόπο επιλογής των μαθητών, την επιλογή των διευθυντών και των εκπαιδευτικών των σχολείων, για το ωρολόγιο πρόγραμμα, τη διδακτέα ύλη, τον τρόπο και τις μεθόδους διδασκαλίας, ακόμα και για τη χρηματοδότηση των σχολείων. 

Ο βασικός ρόλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας δε θα πρέπει να υποβαθμίζεται στην «εκπαίδευση των λίγων μαθητών», αλλά να είναι η ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου ανεξαιρέτως όλων των παιδιών. Αυτή πρέπει να είναι η πραγματική πρόκληση του κάθεσχολείου και του κάθε εκπαιδευτικού και στον τομέα αυτό χρειάζεται στήριξη και βοήθεια. Ας προβληματιστούμε με την άποψη του συγγραφέα – ιστορικού Σαράντη Καργάκου ότι σύγχρονος μαθητής αντιμετωπίζεται ως ένας τενεκές που δε μας ενδιαφέρει με τι θα τον γεμίσουμε αρκεί να τον γεμίσουμε μέχρι πάνω. Αναντίρρητα, πιστεύουμε σε έναν γόνιμο και παραγωγικό διάλογο ώστε να επανεξετάσουμε και να επαναπροσδιορίσουμε τους στόχους της εκπαίδευσής μας με γνώμονα πάντα το συμφέρον της εκπαιδευτικής κοινότητας, των γονέων και των παιδιών μας. 

Καλούμε τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ευβοίας να σεβαστεί την ομόφωνη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων για τη μη μετατροπή του Σχολείου μας σε πειραματικό και να ανακαλέσει την αίτηση χαρακτηρισμού της σχολικής μας μονάδας ως Πειραματικό. Επιπλέον, να μη προβεί σε καμία άλλη πρόταση χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των εμπλεκόμενων. 

Με εκτίμηση 

Τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων του 22ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας Την παρούσα συνυπογράφουν και οι οργανικά τοποθετημένες εκπαιδευτικοί στο σχολείο μας που με απόσπαση υπηρετούν σε άλλα σχολεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου για υβριστικό, προσβλητικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο, πριν εμφανιστούν δημόσια. Δε θα δημοσιεύονται, επίσης, σχόλια που περιέχουν προσωπικές επιθέσεις χωρίς πολιτικό περιεχόμενο.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΩΝ

1. Γράψτε το σχόλιό σας στο σχετικό πλαίσιο.
2. Γράψτε τα στοιχεία της λεκτικής επαλήθευσης (λατινικοί χαρακτήρες).
3. Aπό τη λίστα Eπιλογή ταυτότητας επιλέξτε Όνομα/Διεύθυνση URL και γράψτε το όνομα ή το ψευδώνυμό σας (δε χρειάζεται να συμπληρώσετε το πεδίο Διέυθυνση URL).
4. Πατήστε στην επιλογή ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ.
5. Ελέγξτε αν εμφανίστηκε το μήνυμα επιβεβαίωσης στο πάνω μέρος του παράθυρου σχολιασμού.