Αναδημοσίευση από το Σκασιαρχείο
Πρόγραμμα διημερίδας για τη Ρόζα Ιμβριώτη
Κινηματογράφος «Αλκυονίδα» / Σχολείο ‘Ρόζα Ιμβριώτη’
29 – 30 Νοεμβρίου 2015
Στις 29 Νοέμβριου το πρώτο μέρος της εκδήλωσης για τη Ρόζα Ιμβριώτη θα πραγματοποιηθεί στον κινηματογράφο «Αλκυονίδα» (Ιουλιανού 42 – 44, 11:00 – 15:00) και στις 30 Νοέμβριου, το δεύτερο μέρος της εκδήλωσης, θα γίνει στο σχολείο της Ρόζας στην Καισαριανή (πίσω από το Νήαρ Ήστ, 16:00 – 19:00). Η διημερίδα γίνεται με αφορμή τα εκατό τεύχη του περιοδικού «Παιδεία και Κοινωνία» (2005 – 2015) και τον τίτλο του περιοδικού, ο οποίος είναι το τελευταίο βιβλίο της Ρόζα Ιμβριώτη, μέσα από το οποίο είχαμε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε το ύστερο έργο της. Υποθηκεύοντας το μέλλον με την αποκατάσταση και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου της, ένα μελλοντικό ντοκιμαντέρ για τη ζωή της και μια ιστορική αναφορά στο χώρο του σπιτιού της στη γειτονιά του Γκύζη (Άγιος Ελευθέριος), για να λειτουργεί ως μνήμη για τους εκπαιδευτικούς και την κοινότητα, ελπίζουμε σ’ αυτή η διημερίδα και σ’ όλα αυτά που κάνουν αμφίδρομες τις σχέσεις σχολείου και κοινωνίας.
29 Νοεμβρίου 2015 / Κινηματογράφος «Αλκυονίδα»
11:00 – 11:15
Άνοιγμα της εκδήλωσης από την συντακτική επιτροπή του περιοδικού «Παιδεία και Κοινωνία» – Χαιρετισμός από τον Χαράλαμπο Μπαλτά
11:20 – 12: 30
Πρώτη Συνεδρία – Ζητήματα Ειδικής Αγωγής
Συντονισμός από την Δέσποινα Καρακατσάνη
Δέσποινα Καρακατσάνη (Καθηγήτρια Πανεπιστήμιου Πελοποννήσου – Παιδαγωγική Ομάδα. «Το Σκασιαρχείο»), «Η Ρόζα Ιμβριώτη για την Ειδική Αγωγή» (11:20 – 11:40)
Παναγιώτης Χηνάς (σχολικός ψυχολόγος) «Η Ρόζα Ιμβριώτη και η διεπιστημονική ομάδα (1937 – 1946): ο ρόλος της ως ψυχολόγος» (11:40 – 12:00)
Αντωνία Χαρίση (Ειδική Παιδαγωγός, Δρ Ιστορίας της Εκπαίδευσης), «Παιδαγωγική και Υγιεινολογική οργάνωση του Πρότυπου Ειδικού Σχολείου Αθηνών (ΠΕΣΑ) την πρώτη περίοδο (1937 – 1940)» (12:00 – 12:20)
Παρεμβάσεις – Συζήτηση – διάλειμμα
12:50 – 13:40
Δεύτερη Συνεδρία – Ζητήματα Ιστορίας
Συντονισμός από τον Άλκη Ρήγο
Χρύσα Χρονοπούλου – Πανταζή (Δρ φιλοσοφίας, συγγραφέας), «Υπόθεση Μαρασλειακά: η Ρόζα Ιμβριώτη αιχμή του δόρατος (12:50 – 13:10)
Χαράλαμπος Μπαλτάς (δάσκαλος – Παιδαγωγική Ομάδα «Το Σκασιαρχείο»), «Η παιδεία και η παιδαγωγική της αντίστασης» (13:10 – 13:30)
Πόπη Λεγάκη (σκηνοθέτης), «Δουλεύοντας ένα μελλοντικό ντοκιμαντέρ για τη Ρόζα» (13:30 – 13:50)
Παρεμβάσεις – Συζήτηση
13:50 – 15:00
Τρίτη Συνεδρία – Αρχιτεκτονική και Παιδαγωγική: το σχολείο της Ρόζας από το μεσοπόλεμο μέχρι σήμερα
Συντονισμός από τον Χαράλαμπο Μπαλτά
Μάρω Καρδαμίτση – Αδάμη (Υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής στο Μουσείο Μπενάκη), «Οι αρχιτέκτονες και το σχολικό κτίριο του ’30» (13:50 – 14:10)
Ίριδα Τσεβρένη (αρχιτέκτονας), «Τα παιδιά του Πειραματικού Ειδικού Σχολείου Αθηνών ‘Ρόζα Ιμβριώτη’ οραματίζονται και σχεδιάζουν τον κήπο του σχολείου τους» (14:10 – 14:30)
Γρηγόρης Πολυχρονάκης (Διευθυντής του Ειδικού Σχολείου ‘Ρόζα Ιμβριώτη’), «Σχολείο ‘Ρόζα Ιμβριώτη’ και Δημοτική αρχή: σχέσεις ‘στοργής’»
(14:30 – 14:50)
Παρεμβάσεις – Συζήτηση
30 Νοεμβρίου 2015 / Σχολείο ‘Ρόζα Ιμβριώτη’ (Καισαριανή)
16:00 – 19:00
Συντονισμός Χαράλαμπος Μπαλτάς
Βιωματικός περίπατος στο σχολείο της Ρόζας Ιμβριώτη (Καισαριανή)
Άνοιγμα της εκδήλωσης του περιοδικού «Παιδεία και Κοινωνία» από τον Διευθυντή του σχολείου Γρηγόρη Πολυχρονάκη (16:00 – 16:20)
Χρύσα Χρονοπούλου – Πανταζή (Δρ φιλοσοφίας, συγγραφέας), «Περπατώντας στο σχολείο της Ρόζας: ανάπλαση της ιστορίας» (16:20 – 17:20)
Αντωνία Χαρίση (Ειδική Παιδαγωγός, Δρ Ιστορίας της Εκπαίδευσης), «Το πρότυπο σχολείο Αθηνών ως πρότυπο ζωής» (17:20 – 18:20)
Χαράλαμπος Μπαλτάς (δάσκαλος – Παιδαγωγική Ομάδα «Το Σκασιαρχείο»), «Κωνσταντίνος Καλαντζής (‘Θεσσαλός’): ένα μάθημα κάτω από το κυπαρίσσι του» (18:20 – 18:40)
Παρεμβάσεις – Συζήτηση
Τα ζητήματα που τίθενται με αφορμή τη διημερίδα για τη Ρόζα Ιμβριώτη αφορούν όλους εμάς που εμπλεκόμαστε στο σχολείο της κοινότητας, την σημερινή ιδιότητα του πολίτη, την υπαίθρια διδασκαλία, την εδική αγωγή, την παιδαγωγική της αντίστασης, την αποσχολειοποίηση και το άνοιγμα του σχολείου στη γειτονιά, το όραμα για τον κοινωνικό μετασχηματισμό και την ανάδυση των κοινών, την διδακτική της πολιτικής στα σχολεία, τον φεμινισμό, την παρουσία της ιστορικής σκέψης στη ζωή, την ιστορική τεκμηρίωση του παρελθόντος, τον φεμινισμό, την εφαρμογή παιδαγωγικών ιδεών στην πράξη κι εν γένει αυτό που αποκαλούμε κριτική και θεσμική παιδαγωγική. Ας τιμήσουμε τη Ρόζα με την παρουσία μας!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου για υβριστικό, προσβλητικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο, πριν εμφανιστούν δημόσια. Δε θα δημοσιεύονται, επίσης, σχόλια που περιέχουν προσωπικές επιθέσεις χωρίς πολιτικό περιεχόμενο.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΩΝ
1. Γράψτε το σχόλιό σας στο σχετικό πλαίσιο.
2. Γράψτε τα στοιχεία της λεκτικής επαλήθευσης (λατινικοί χαρακτήρες).
3. Aπό τη λίστα Eπιλογή ταυτότητας επιλέξτε Όνομα/Διεύθυνση URL και γράψτε το όνομα ή το ψευδώνυμό σας (δε χρειάζεται να συμπληρώσετε το πεδίο Διέυθυνση URL).
4. Πατήστε στην επιλογή ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ.
5. Ελέγξτε αν εμφανίστηκε το μήνυμα επιβεβαίωσης στο πάνω μέρος του παράθυρου σχολιασμού.