Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2014

Απολογισμός αιρετής εκπροσώπου, εκλεγμένης με το Τελευταίο Θρανίο (2013-2014)


Συναδέλφισσες και συνάδελφοι εκπαιδευτικοί,

 
Η γραπτή λογοδοσία αποτελεί μια σημαντική δημοκρατική διαδικασία με βάση την οποία όλοι και όλες σας μπορείτε να διαμορφώσετε γνώμη για τα πεπραγμένα των συνεδριάσεων του ΠΥΣΠΕ Ευβοίας. Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο απασχόλησαν θέματα που άπτονταν των αρμοδιοτήτων του, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ1/2003, τα σημαντικότερα εκ των οποίων είναι τα παρακάτω: οι μεταθέσεις, υπεραριθμίες, αποσπάσεις, βελτιώσεις θέσεων, κενά κ.λ.π. Στις συνεδριάσεις λειτουργήσαμε υπό το πρίσμα του διαλόγου και της σύνθεσης αλλά και διαφωνήσαμε εκεί που ήταν αναγκαίο και πάντα στο πλαίσιο της νομιμότητας, όπως προβλέπεται από τη λειτουργία του Υπηρεσιακού Συμβουλίου.

Την προηγούμενη σχολική χρονιά γνωρίσαμε και τις υποχρεωτικές μετατάξεις ειδικοτήτων από τη Β/θμια στη Α/θμια Εκπαίδευση. Ο φόβος και η ενδεχόμενη διαθεσιμότητα οδήγησε πολλούς/ες συναδέλφους εκπαιδευτικούς από τη Β/θμια να ζητήσουν τη μετάταξή τους στην Α/θμια. Η «θολή» διαδικασία δημιούργησε αδικίες και πολλές ενστάσεις. Ακόμα και σήμερα το Υπουργείο κρατά σε ομηρία τους εκπαιδευτικούς αφού δεν ίδρυσε οργανικές θέσεις, αφαιρώντας τους παράλληλα το δικαίωμα να υποβάλλουν αίτηση μετάθεσης.

Φέτος, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας των μεταθέσεων και αφού ικανοποιήθηκε μεγάλος αριθμός αυτών, τα οργανικά κενά του νομού διαμορφώθηκαν ως εξής: Δασκάλων 95, Νηπιαγωγών 53, ΣΜΕΑ Δασκάλων 37, ΣΜΕΑ Νηπιαγωγών 13 και Αγγλικής Γλώσσας 2. Πριν από τις αποσπάσεις προηγήθηκαν οι λειτουργικές υπεραριθμίες. Για μια ακόμα χρονιά βρεθήκαμε στο ίδιο έργο θεατές. Η ανάλγητη πολιτική της λιτότητας και των μνημονίων, ο ερασιτεχνισμός που διακατέχει τους υπευθύνους του Υπουργείου Παιδείας και ο εμπαιγμός απέναντι σε τόσους και τόσες συναδέλφους/σες αλλά και σε γονείς με την δημιουργία τεχνητών υπεραριθμιών για τη μείωση των λειτουργικών κενών, εκδηλώνεται μέσα από νέα εγκύκλιο. Δε νομιμοποιήσαμε με την υπογραφή μας τις πρακτικές αυτές.

Ο αριθμός των αναπληρωτών δασκάλων, νηπιαγωγών, ειδικοτήτων γενικής και ειδικής αγωγής που προσλήφθηκαν δεν είναι ικανός να καλύψει τα λειτουργικά κενά του νομού. Με σεβασμό στον/στην αναπληρωτή/τρια εκπαιδευτικό και τις ανάγκες του/της και λαμβάνοντας υπ’ όψη τις ετήσιες μετακινήσεις του/της σε διάφορα κάθε φορά μέρη της Ελλάδας, έγινε προσπάθεια και επιτεύχθηκε (στο μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό) η βελτίωση θέσης της αρχικής του/της τοποθέτησης.

Με τη στάση μας αποδείξαμε ότι ο ρόλος του/της αιρετού εκπροσώπου στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο σε καμία περίπτωση δεν έχει σχέση με εντυπωσιασμούς άνευ ουσίας, με τον παραγοντισμό και τις δημόσιες σχέσεις με γνώμονα το προσωπικό συμφέρον αλλά με την ανταπόκριση στα προβλήματα και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών, τη διαφάνεια και τη δικαιοσύνη.

Σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη της συνεργασίας. Δε μας χωρίζει τίποτε. Αντίθετα, εκείνο που μας ενώνει είναι  η αγωνία μας για ένα καλύτερο αύριο για τα σχολεία μας, τους/τις μαθητές/τριες μας και για εμάς τους/τις ίδιους/ες.  

 

Με εκτίμηση
Ελένη Λουκοπούλου
Μίκα Κωστοπούλου

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου για υβριστικό, προσβλητικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο, πριν εμφανιστούν δημόσια. Δε θα δημοσιεύονται, επίσης, σχόλια που περιέχουν προσωπικές επιθέσεις χωρίς πολιτικό περιεχόμενο.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΩΝ

1. Γράψτε το σχόλιό σας στο σχετικό πλαίσιο.
2. Γράψτε τα στοιχεία της λεκτικής επαλήθευσης (λατινικοί χαρακτήρες).
3. Aπό τη λίστα Eπιλογή ταυτότητας επιλέξτε Όνομα/Διεύθυνση URL και γράψτε το όνομα ή το ψευδώνυμό σας (δε χρειάζεται να συμπληρώσετε το πεδίο Διέυθυνση URL).
4. Πατήστε στην επιλογή ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ.
5. Ελέγξτε αν εμφανίστηκε το μήνυμα επιβεβαίωσης στο πάνω μέρος του παράθυρου σχολιασμού.