Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016

Σχετικά με την κατάργηση των Τμημάτων Ένταξης

Αναδημοσιεύουμε (από την Αλφαβήτα) το άρθρο   του ΣΑΚΕΑ (Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής) που τοποθετεί στο διάλογο που προέκυψε από την τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, μία πιθανή  διαφορετική αφετηρία : οφείλουμε να αναρωτηθούμε και να τοποθετηθούμε για το πώς θα γίνει η ένταξη των παιδιών εαε και για το πώς πρέπει να υπερασπιστούμε τους εκπαιδευτικούς ένταξης και όχι το θεσμό των τμημάτων - δηλαδή τη χωριστή φοίτηση. Λάβετε υπόψη ότι το κείμενο μιλά για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αλλά οι προβληματισμοί που θέτει ισχύουν και για την Πρωτοβάθμια.
Από το Τελευταίο Θρανίο

Ο Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής  (ΣΑΚΕΑ) αλλά και ολόκληρη η Ειδική Εκπαίδευση, έρχονται για άλλη μια φορά  αντιμέτωποι με τις ξαφνικές αλλαγές που ετοιμάζει στην Ειδική Αγωγή, όπως αυτές αναφέρονται στο Σχέδιο Νόμου «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου» ,ΚΑΙ  αυτή η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Με την ψήφιση αυτής της τροπολογίας και την κατάργηση των Τμημάτων Ένταξης, η εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες περνά σε δεύτερη μοίρα καθώς δημιουργούνται πολλαπλά προβλήματα με τον τρόπο που προωθείται η υλοποίηση αυτού του τύπου εκπαίδευσης. Μερικά μόνο από αυτά είναι:       
  •  Σε ποιο πλαίσιο θα στηριχθεί η εκπαίδευση των μαθητών εαε μέσα στο γενικό τμήμα. Η διδασκαλία των μαθητών αυτών στα τ.ε. αποσκοπούσε στην εξάλειψη των μαθησιακών κενών και δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι εν λόγω μαθητές και βασίζεται στην γνωμάτευση των ΚΕΔΔΥ που προβλέπουν ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα. Τώρα με την συν-διδασκαλία μέσα στην γενική τάξη και με τους ρυθμούς που απαιτούνται για να «βγει» η ύλη οι δυσκολίες αυτές αυξάνονται καθώς δεν υπάρχει πλαίσιο στο οποίο να βασιστεί ο εκπαιδευτικός ώστε να τροποποιήσει την ύλη και να εμβαθύνει σε εκείνα τα σημεία που απαιτούνται κατά περίπτωση.
  • Σε ποιο πλαίσιο θα στηριχθεί η συνύπαρξη των εκπαιδευτικών γενικής και εαε μέσα στην ίδια αίθουσα. Υπάρχει κάποια νομοθεσία που να ξεκαθαρίζει τους ρόλους του καθενός; ΚΑΜΙΑ!!! Και τι θα συμβεί στην περίπτωση ύπαρξης και μαθητή με καθηγητή παράλληλης στήριξης στην ίδια τάξη; Πάγιο αίτημα είναι η ύπαρξη περισσοτέρων του ενός καθηγητή στην ίδια τάξη αλλά αυτό θα πρέπει να γίνει συντεταγμένα και με προκαθορισμένους ρόλους και όχι σε μια διάταξη-τροπολογία ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑΝ ΔΙΑΛΟΓΟ.
  • Προβλέπεται να υπάρξουν επιμορφώσεις τόσο των εκπαιδευτικών γενικής όσο και εκείνων της ειδικής ώστε να τους γίνει γνωστό το πώς «φαντάζεται» το υπουργείο την συνδιδασκαλία τους ή θα υλοποιείται συνδιδασκαλία ανάλογα με τις γνώσεις και τις προσωπικές ιδέες του κάθε εκπαιδευτικού;
  • ΚΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ  για να ενταχθούν οι μαθητές των τ.ε. στο γενικό τμήμα (κάτι που θέλουμε όλοι και για αυτό παλεύουμε) θα πρέπει να υπάρχει σε κάθε σχολείο καθηγητής ΕΑΕ. Η συνδιδασκαλία θέλει δύο και όταν στα γυμνάσια και τα λύκεια ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΕΑΕ  η συνδιδασκαλία θα γίνεται από τον εκπαιδευτικό της γενικής με τον εαυτό του;;;; Προβλέπεται η πρόσληψη καθηγητών ΕΑΕ με ίδρυση οργανικής θέσης σε κάθε δομή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης; Όταν όλες οι έρευνες κάνουν λόγω για ένα 10% του μαθητικού πληθυσμού με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες η προτεραιότητα του υπουργείου είναι να τους αφήσει χωρίς στήριξη ακόμη και εκείνο το πολύ μικρό κομμάτι μαθητών που λαμβάνει την στήριξη που προβλέπει η γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ;
Ακόμη ένας εμπαιγμός επιχειρείται λοιπόν από το υπουργείο τόσο προς τους μαθητές ΕΑΕ όσο και προς τους καθηγητές ΕΑΕ. Τελειώνει ο θεσμός των τμημάτων ένταξης εντελώς πρόχειρα και χωρίς κανέναν σχεδιασμό για την επόμενη μέρα. Χωρίς διάλογο και χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι συνθήκες της ΕΑΕ στην εκπαίδευση.
Όλα αυτά γεννούν τεράστια ερωτηματικά και αγωνία έναν χώρο που θα έπρεπε να αποτελεί την αιχμή του δόρατος της εκπαίδευσης τόσο στα πλαίσια του ανθρωπισμού όσο και στα πλαίσια του κράτους δικαίου και της ισοπολιτείας.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την άμεση απόσυρση της ΝΤΡΟΠΙΑΣΤΙΚΗΣ αυτής τροπολογίας που οι εμπνευστές της αποδεικνύουν την προχειρότητα στην αντιμετώπιση της ΕΑΕ και την έλλειψη γνώσης στον τρόπο εφαρμογής της συνεκπαίδευσης. Συμπερίληψη χωρίς σχέδιο και διάλογο με τους φορείς της σημαίνει Περιθωριοποίηση και Αποκλεισμό.
Ως Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής απαιτούμε ΙΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ με ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για όλους τους μαθητές και καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων να τηρήσει τις υποσχέσεις της για τη διεξαγωγή  δημοσίου διαλόγου  με τους αρμόδιους φορείς και Συλλόγους για τα θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, γεγονός που θα οδηγήσει σε ένα νέο νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, όπως η ίδια έχει εξαγγείλει,  που θα επιλύσει πολλά προβλήματα και όχι σε βιαστικές πρόχειρες  τροπολογίες.
Με εκτίμηση,
Τo Δ.Σ. του Σ.Α.Κ.Ε.Α.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου για υβριστικό, προσβλητικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο, πριν εμφανιστούν δημόσια. Δε θα δημοσιεύονται, επίσης, σχόλια που περιέχουν προσωπικές επιθέσεις χωρίς πολιτικό περιεχόμενο.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΩΝ

1. Γράψτε το σχόλιό σας στο σχετικό πλαίσιο.
2. Γράψτε τα στοιχεία της λεκτικής επαλήθευσης (λατινικοί χαρακτήρες).
3. Aπό τη λίστα Eπιλογή ταυτότητας επιλέξτε Όνομα/Διεύθυνση URL και γράψτε το όνομα ή το ψευδώνυμό σας (δε χρειάζεται να συμπληρώσετε το πεδίο Διέυθυνση URL).
4. Πατήστε στην επιλογή ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ.
5. Ελέγξτε αν εμφανίστηκε το μήνυμα επιβεβαίωσης στο πάνω μέρος του παράθυρου σχολιασμού.