Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012


Πολυεθνικές, αυτόματοι πωλητές
και συσσίτια στα σχολεία.

Πού ζούμε;





Σε μια περίοδο που τα σχολεία κινδυνεύουν να κλείσουν από έλλειψη χρηματοδότησης - ακόμα δεν έχουν προμηθευτεί ούτε το πετρέλαιο - δύο τραγελαφικά περιστατικά έρχονται να παίξουν με τα νεύρα και την αντοχή των υπό εξαθλίωση εκπαιδευτικών. 



1. Η πολυεθνική Dole, με την έγκριση και τις ευλογίες του υπουργείου Παιδείας, μοιράζει μπανάνες στους ανυποψίαστους μαθητές μας. 

2. Η Σχολική Επιτροπή σπεύδει να «εξοπλίσει» τα - αρχικά μη έχοντα κυλικείο - σχολεία με αυτόματους πωλητές τροφίμων. 

Το Τελευταίο Θρανίο καταδικάζει τις παραπάνω ενέργειες και καλεί εκπαιδευτικούς και γονείς να αντισταθούν σε τέτοιες τακτικές που υπονομεύουν το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης αλλά και τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου

Οι λόγοι είναι πασιφανείς: 

1. Στο δημοτικό σχολείο τα παιδιά διαμορφώνουν από πολύ μικρή ηλικία στάσεις απέναντι σε σημαντικά θέματα όπως υγιεινή διατροφή, καταναλωτικά πρότυπα, περιβάλλον και αειφορία. Η λειτουργία ενός αυτόματου πωλητή τροφίμων δε συνάδει με τις παραπάνω αξίες που είναι και παιδαγωγικοί στόχοι των εκπαιδευτικών, για την επίτευξη των οποίων εκπονούνται συχνά στα σχολεία έξτρα προγράμματα αγωγής υγείας και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης από τους εκπαιδευτικούς. 

2. Το δημόσιο σχολείο οφείλει να προστατεύει τα παιδιά από τη διαφήμιση προϊόντων και εμπορευμάτων και τους κάθε λογής χορηγούς.

3. Το φυλλάδιο που διανέμει η Dole είναι διαφημιστικό και όχι ενημερωτικό σε θέματα υγείας. Η εταιρία βάφτισε εύστοχα την κίνηση αυτή express πρόγραμμα υγιεινής διατροφής προκειμένου να μπει στα σχολεία. Όμως οι υπεύθυνοι των γραφείων σχολικών δραστηριοτήτων τι θέση πήραν;

4. Τα κυλικεία οδηγούνται στο κλείσιμο μη μπορώντας να ανταποκριθούν στις πιέσεις της αγοράς. Η υγιής αντανακλαστική κίνηση της σχολικής επιτροπής θα ήταν η προσπάθεια επαναλειτουργίας τους ώστε να μη χαθούν κι άλλες θέσεις εργασίας και όχι να περάσει τους «πελάτες» - μαθητές στην ενίσχυση των μεγάλων εταιριών. 

5. Όσον αφορά στην έλλειψη κυλικείων σε κάποια σχολεία, η εμπειρία έδειξε ότι τα παιδιά αυτά μαθαίνουν να εκτιμούν το σπιτικό φαγητό πόσο μάλλον απέναντι στην εύκολη, αμφίβολης ποιότητας και ακριβότερη λύση του έτοιμου και συσκευασμένου του αυτόματου πωλητή.

6. Για τους πιο τολμηρούς, υπάρχουν και εναλλακτικές λύσεις όπως αυτοδιαχειριζόμενα κυλικεία όπου μαθητές δάσκαλοι και γονείς παίρνουν τη διατροφή στα χέρια τους και οργανώνουν το σχολικό τους κυλικείο με φρούτα , γάλα και υγιεινά σνακ. Σε κάθε περίπτωση η διατροφή των μαθητών είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να την αναλάβει οποιαδήποτε επιχείρηση ή ένα μηχάνημα και πολύ περισσότερο με το άλλοθι της υγιεινής διατροφής. 

Θα περιμέναμε δε ο Δήμος Χαλκίδας και η Σχολική Επιτροπή να ενσκήψουν στις πραγματικές ανάγκες δεκάδων - προς το παρόν - μαθητών στα σχολεία της πόλης μας που υποσιτίζονται. Να βρουν λύσεις γι αυτά τα παιδιά όπως κάνουν άλλοι δήμοι της χώρας. 

Ας συνεργαστούν με καταστήματα της πόλης, που δε νοιάζονται να διαφημιστούν, αλλά ενδιαφέρονται να προσφέρουν αφιλοκερδώς στους μαθητές που δε θα μπορούσαν να ψωνίσουν σε αυτόματο πωλητή, γιατί απλά δεν έχουν λεφτά να τον πληρώσουν! 

Γιατί στην κρίση απαντάμε με αλληλεγγύη. 


Έξω οι επιχειρήσεις, οι πολυεθνικές και οι χορηγοί από τα σχολεία. 

Όχι στη χειραγώγηση του έργου των εκπαιδευτικών. 

Να διατηρηθεί ο δημόσιος δωρεάν χαρακτήρας του σχολείου.





1 σχόλιο:

  1. Καλαθέρη Μαγδαληνή30 Νοεμβρίου 2012 στις 4:04 μ.μ.

    Για περισσότερα στοιχεία σχετικά με τη διατροφή των παιδιών στο σχολείο, τους αυτόματους πωλητές και το θατσερικό μοντέλο σίτισης διαβάστε το άρθρο της Άννας Μαυρουδή στην Αυγή της Κυριακής 25/11/2012 στο πολύ καλό ένθετο "Παιδεία και Κοινωνία"
    http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=731137
    Μαγδαλήνη Καλαθέρη

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου για υβριστικό, προσβλητικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο, πριν εμφανιστούν δημόσια. Δε θα δημοσιεύονται, επίσης, σχόλια που περιέχουν προσωπικές επιθέσεις χωρίς πολιτικό περιεχόμενο.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΩΝ

1. Γράψτε το σχόλιό σας στο σχετικό πλαίσιο.
2. Γράψτε τα στοιχεία της λεκτικής επαλήθευσης (λατινικοί χαρακτήρες).
3. Aπό τη λίστα Eπιλογή ταυτότητας επιλέξτε Όνομα/Διεύθυνση URL και γράψτε το όνομα ή το ψευδώνυμό σας (δε χρειάζεται να συμπληρώσετε το πεδίο Διέυθυνση URL).
4. Πατήστε στην επιλογή ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ.
5. Ελέγξτε αν εμφανίστηκε το μήνυμα επιβεβαίωσης στο πάνω μέρος του παράθυρου σχολιασμού.