Δευτέρα 4 Μαΐου 2015

Πόσο διαθέσιμοι είμαστε;


Αναδημοσίευση από την Αλφαβήτα
Άρθρο της Χρύσας Παπαδέλη, 
Δρ. Οδοντιάτρου – εκπαιδευτικού, ΠΕ14.02


Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΠΑΙΘ, στην προσπάθειά της να αλλάξει τον χάρτη της τοποθέτησης στελεχών της εκπαίδευσης, τροφοδότησε έναν έντονο διάλογο και μια  πλούσια αρθρογραφία γύρω από το αν πρέπει αυτές οι τοποθετήσεις να γίνονται  με εκλογή.
Θεωρώντας ότι μόνο θετικός μπορεί να είναι ένας διάλογος και απόλυτα δικαιολογημένο το ενδιαφέρον των συναδέλφων, καθώς η προσωπικότητα του Διευθυντή επηρεάζει καθοριστικά την καθημερινότητα του σχολείου, τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών και κατ΄επέκταση το παιδαγωγικό έργο που επιτελείται, αναρωτιέμαι:
  • Πόσο προβλημάτισε την εκπαιδευτική οικογένεια η διαθεσιμότητα και η απώλεια του εξόριστου μέλους της; Γιατί ακόμα και δύο χρόνια μετά δεχόμαστε ερωτήσεις του τύπου «τελικά με εσάς τι γίνεται;»
  • Πόση αμηχανία έφερε στις «σχολικές μονάδες» η απορία δεκαεξάχρονων και δεκαεφτάχρονων παιδιών που έπρεπε να πληροφορηθούν την απομάκρυνση των καθηγητών τους, την υποχρεωτική αλλαγή ειδικότητας και την υποχρέωσή τους να πηγαινοέρχονται επί δύο μήνες άπραγοι, μόνο και μόνο για να καταγράφεται η παρουσία τους;
  • Πόσο πληγώθηκε το αίσθημα δικαίου της εκπαιδευτικής κοινότητας από την απομάκρυνση συναδέλφων της με 10 και 15 χρόνια σπουδών και με τόσα μεταπτυχιακά και διδακτορικά που έπαψαν να αποτελούν λόγο εξαίρεσης από τη διαθεσιμότητα;
  • Πόσο εύκολα αντικαταστάθηκαν σε θέσεις ευθύνης οι συνάδελφοι που ενώ είχαν επιλεγεί βρέθηκαν αναίτια στα πρόθυρα της απόλυσης;
  • Τι τίμημα ψυχοσωματικής υγείας πλήρωσαν οι συνάδελφοι που βρέθηκαν σε διαθεσιμότητα; Πείνασαν τα παιδιά τους; Κρύωσαν; Εγκατέλειψαν τις σπουδές τους; Έχασαν τα σπίτια τους και πώς το άντεξαν; Η διαθεσιμότητα σκότωσε τρείς συναδέλφισσες, αύξησε ιλιγγιωδώς τα ποσοστά της  κατάθλιψης, τα γαστρεντερολογικά προβλήματα, τις ορμονικές διαταραχές, τις σεξουαλικές και στοματογναθικές δυσλειτουργίες· ο κατάλογος είναι μακρύς και η καταγραφή συνεχίζεται...
  • Και αναρωτιέμαι ΓΙΑΤΙ; «Γιατί αυτή η σιωπή των αμνών» στους συλλόγους; Γιατί δεν έγιναν τα απεργιακά ταμεία; Γιατί ούτε τα τεχνικά σχολεία δεν έκλεισαν τις μέρες της απεργίας; ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΠΑΣ ΠΑΡΕΔΙΝΑΝ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΠΡΙΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ-ΚΛΕΙΣΟΥΝ;;;; Γιατί τα περίφημα «στελέχη της εκπαίδευσης» λούφαξαν, στις περγαμηνές τους και η πεφωτισμένη εκπαιδευτική ηγεσία έβαλε την υπογραφή της κάτω από τις απολύσεις συναδέλφων;
    Όπως δεν πρέπει να ξεχάσουμε τα μέλη των ΕΛΜΕ που από την πρώτη στιγμή στήριξαν τη δημιουργία Συντονιστικών, έσκισαν τα φύλλα επίταξης των απεργών, έκαψαν μαζί μας τις διαπιστωτικές πράξεις διαθεσιμότητας κλπ.
  Μπορεί να μη διαθέτουν τα μετρήσιμα προσόντα αλλά αξίζουν τη μεγάλη ευγνωμοσύνη  μας, οι συνάδελφοι που από το υστέρημά τους στήριξαν τις απεργίες, υποστήριξαν τους φτωχότερους μαθητές, διαφώνησαν με τη αξιολόγηση-απόλυση ή αφιέρωσαν το χρόνο τους κάνοντας δωρεάν ενισχυτική διδασκαλία στους μαθητές τους.
Αντί για μετρήσιμα μόρια, ας αξιολογήσουμε την εντιμότητα και την κοινωνική ευθύνη. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΠΑΙΘ κράτησε δυό βασικές δεσμεύσεις της: έφερε πίσω τους εξώριστους-διαθέσιμους καθηγητές και άφησε στους ίδιους τους εκαπιδευτικούς να αποφασίσουν με ποιούς θα πορευθούν.
Είναι η ώρα της δικιάς μας ευθύνης!
Αντί να μετράμε σαν το γερο-Λαδά το τελευταίο μόριο που μπορεί να μας αποδώσει το ΠΥΣΔΕ ή το ΠΥΣΠΕ, ή την τελευταία ψήφο που μπορεί να αποφέρει το παζάρεμα σε κάποια κομματικά γραφεία, ας ανεβούμε στο ύψος των περιστάσεων, γιατί ο δρόμος για το κίνημα είναι μακρύς και δύσκολος. Οι δοκιμασίες που πέρασε το εκπαιδευτικό κίνημα δεν ανέδειξαν μόνο τα κακώς κείμενα, ανέδειξαν και ανθρώπους πρωτοπόρους. Ταξικά στοιχεία, που χωρίς τυμπανοκρουσίες, μπορούν μέσα από συλλογικές διαδικασίες να υπερασπίζονται το δικαίωμα στην εργασία και το δικαίωμα όλων στη μόρφωση. Ας τους αναζητήσουμε ανάμεσά μας.... Δεν είμαστε οι μεροκαματιάρηδες της εκπαίδευσης. Οι Δάσκαλοι είμαστε. Αυτοί που μαζί με τον ελληνικό λαό θα οργανώσουμε το μάθημα που τάξαμε. Το Μάθημα από Α:
                        Αντίσταση – Αγώνας – Αξιοπρέπεια
Καλή αντάμωση στα σχολειά μας!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου για υβριστικό, προσβλητικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο, πριν εμφανιστούν δημόσια. Δε θα δημοσιεύονται, επίσης, σχόλια που περιέχουν προσωπικές επιθέσεις χωρίς πολιτικό περιεχόμενο.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΩΝ

1. Γράψτε το σχόλιό σας στο σχετικό πλαίσιο.
2. Γράψτε τα στοιχεία της λεκτικής επαλήθευσης (λατινικοί χαρακτήρες).
3. Aπό τη λίστα Eπιλογή ταυτότητας επιλέξτε Όνομα/Διεύθυνση URL και γράψτε το όνομα ή το ψευδώνυμό σας (δε χρειάζεται να συμπληρώσετε το πεδίο Διέυθυνση URL).
4. Πατήστε στην επιλογή ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ.
5. Ελέγξτε αν εμφανίστηκε το μήνυμα επιβεβαίωσης στο πάνω μέρος του παράθυρου σχολιασμού.