Δευτέρα 30 Μαρτίου 2015

Μερικές σκέψεις για την πρώτη συνέλευση του κλάδου μετά τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου.




Βρισκόμαστε όλοι μαζί μετά από πολύ καιρό, μετά από μια σημαντική πολιτική ανατροπή για τα δεδομένα της χώρας μας. Το κάλεσμα αυτό έρχεται μετά από ένα κείμενο του σωματείου μας το οποίο εντέχνως υποβαθμίζει ορισμένα θέματα και υπογραμμίζει άλλα. Γιατί συνάδελφοι δεν είναι δυνατόν με 60 μέρες διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ να ήμαστε ήδη με την παντιέρα της «επανάστασης» παραμάσχαλα. Ίσως οι συνάδελφοι εκπρόσωποί μας στο ΔΣ της ΔΟΕ δεν είχαν βιώσει το τραγικό κλίμα του φόβου που είχε κυριεύσει τα σχολεία μας. Στο θέμα μας:

Οι εκπαιδευτικοί του Τελευταίου Θρανίου, μέσα από ανοιχτές διαδικασίες κατέληξαν στις παρακάτω σκέψεις και προτάσεις για την αξιολόγηση, συνυπολογίζοντας το γενικότερο κλίμα της πολιτικής ατζέντας.

Για αρχή, όπως πολλές φορές έχει ειπωθεί από το ΤΘ, η αξιολόγηση που προωθούνταν από το προηγούμενο υπουργείο παιδείας δεν ήταν εργαλείο για τον εξορθολογισμό και την διευκόλυνση της ζωής στα σχολεία μας. Αντίθετα, χρησιμοποιούνταν για την χειραγώγηση και την υπόταξη των εκπαιδευτικών αλλά και για την επικράτηση του φόβου σε ένα μεγάλο μέρος των συναδέλφων. Με απώτερο στόχο την διάλυση των εργασιακών σχέσεων, την μισθολογική καθήλωση και την κατηγοριοποίηση των σχολείων, το υπουργείο της τρόικας και των μνημονίων ήθελε να καταστήσει αποκλειστικά υπευθύνους τους εκπαιδευτικούς για όλα τα δεινά του εκπαιδευτικού συστήματος. Τέλος, χρησιμοποιώντας μονοπρόσωπα όργανα για την αξιολόγηση (σχολικός σύμβουλος, διευθυντής σχολικής μονάδας) έσπειρε το «διαίρει και βασίλευε» τραυματίζοντας τις σχέσεις στους συλλόγους διδασκόντων, σχέσεις που χρειάζεται πολύς κόπος για να επανέλθουν.

Με βάση αυτή τη διαδικασία, αναδείχτηκαν βέβαια και οι επιλογές των ανθρώπων. Από τη μία, υπήρχαν εκπαιδευτικοί και διευθυντές που ακολούθησαν τις προτάσεις του κλάδου και αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στην αξιολόγηση, συμμετέχοντας στην απεργία και στις κινητοποιήσεις καθώς και συντάσσοντας το κείμενο της ΔΟΕ για την αξιολόγηση. Η συντριπτική όμως πλειοψηφία των στελεχών της εκπαίδευσης, επέλεξαν να ακολουθήσουν τις προσωπικές τους επιλογές, στεκόμενοι απέναντι στις αποφάσεις και τη θέληση του κλάδου.

Με τη σαρωτική αλλαγή του πολιτικού σκηνικού όλες αυτές οι διαδικασίες πάγωσαν. Οι υπουργός παιδείας στις προγραμματικές του δηλώσεις αναγνώρισε όλα τα παραπάνω και φυσικά ανέστειλε και τις πειθαρχικές ή προαγωγικές συνέπειές τους, θέτοντας έτσι σε άλλη βάση τις σχέσεις των συναδέλφων με το σχολείο τους αλλά και του συνδικάτου με το υπουργείο παιδείας.

Όχι, δεν πιστεύουμε ότι ξαφνικά θα έρθει η «άσπρη μέρα» από την καλή μας κυβέρνηση. Αντίθετα, οι συμμετέχοντας του ΤΘ όπως και οι υπόλοιποι συνάδελφοι είναι μέλη ενός συνδικάτου, και ρόλος του συνδικάτου είναι να διεκδικεί και όχι να γλύφει.

Η αντικατάσταση του σημερινού νομοθετικού πλέγματος αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολείων από ένα σύστημα αποτίμησης του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο είναι απαραίτητη. Η διαδικασία όμως θα πρέπει να είναι συμμετοχική και δημοκρατική, όχι τιμωρία. Αρχή λοιπόν της νέας θητείας του Μπαλτά, με ικανοποίηση, θα δούμε για τη συνέχεια.

Για το ΤΘ

Υπενθυμίζουμε την Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας στις 6.30 το απόγευμα της 30ης Μαρτίου 2015, στο Εργατικό Κέντρο Εύβοιας.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου για υβριστικό, προσβλητικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο, πριν εμφανιστούν δημόσια. Δε θα δημοσιεύονται, επίσης, σχόλια που περιέχουν προσωπικές επιθέσεις χωρίς πολιτικό περιεχόμενο.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΩΝ

1. Γράψτε το σχόλιό σας στο σχετικό πλαίσιο.
2. Γράψτε τα στοιχεία της λεκτικής επαλήθευσης (λατινικοί χαρακτήρες).
3. Aπό τη λίστα Eπιλογή ταυτότητας επιλέξτε Όνομα/Διεύθυνση URL και γράψτε το όνομα ή το ψευδώνυμό σας (δε χρειάζεται να συμπληρώσετε το πεδίο Διέυθυνση URL).
4. Πατήστε στην επιλογή ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ.
5. Ελέγξτε αν εμφανίστηκε το μήνυμα επιβεβαίωσης στο πάνω μέρος του παράθυρου σχολιασμού.