Πέμπτη 10 Μαΐου 2012

Οι προτάσεις του ΤΘ για τη Γεν. Συνέλευση τη ΔΟΕ


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΘΡΑΝΙΟΥ
ΓΙΑ ΤΗ Γ. ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΔΟΕ
Μάιος 2012

Οι προτάσεις του ΤΘ κατατίθενται για τη ΓΣ του Ιουνίου της ΔΟΕ, σε μια περίοδο όπου οι έχοντες βάζουν μπροστά τους εργαζόμενους για να σώσουν τα κέρδη τους και (όπως έδειξαν οι πρόσφατες εκλογές) τις καρέκλες τους από τη σημαντικότερη κρίση την ιστορία του καπιταλισμού.
Με βασικούς επιτελάρχες το ελληνικό και ξένο κεφάλαιο, κέντρο συντονισμού την ΕΕ του κέρδους και όχι των λαών, το ΔΝΤ, τα μνημόνια και την συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ εξαπολύεται ανελέητη επίθεση σε κάθε κοινωνικό δικαίωμα και αγαθό, οδηγώντας τους δασκάλους, τους μαθητές μας αλλά και όλη την ελληνική κοινωνία στη φτώχεια και την εξαθλίωση.
Βασικό θύμα αυτής της επίθεσης είναι η παιδεία, που περνά μια από τα χειρότερες περιόδους στη ιστορία της, με τα σχολεία να έχουν τεράστιες ελλείψεις σε βασικά είδη (χαρτί, καθαριστικά, θέρμανση) και τα  βιβλία στις τάξεις το Φεβρουάριο, αλλά και να πλεονάζουν οι φτωχοί δάσκαλοι και οι πεινασμένοι μαθητές. Το υπουργείο παιδείας και όποιοι «υπουργεύουν» σε αυτό, κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους για να
εξαφανίσουν τη δημοκρατία και τη γνώση και να θεριέψει ο ανταγωνισμός, ο αυταρχισμός, η ιεραρχία και οι κονσέρβες πληροφοριών και δεξιοτήτων. Η μαχόμενη εκπαίδευση αγωνίζεται  για να αναδειχθεί  η αλληλεγγύη, η συλλογικότητα, η κριτική σκέψη, για να σωθούν  μαθητές και σχολείο από τις αχόρταγες διαθέσεις της αγοράς και της εμπορευματοποίησης.
         Αυτή την περίοδο οι σύλλογοι, τα σωματεία, τα συνδικάτα, κάθε μορφή συλλογικής ένωσης των εργαζομένων, είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαία, χρήσιμα, πολύτιμα για να συμβάλλουν στην οργάνωση της πάλης των εργαζομένων για την ανατροπή της βάρβαρης επιδρομής. Τα συνδικάτα σήμερα, χρειάζεται να πάρουν οριστικό διαζύγιο με τον κρατικό και κυβερνητικό συνδικαλισμό, τον επαγγελματικό συνδικαλισμό της υποταγής που αναπνέει στα υπουργικά γραφεία κι αγνοεί τις αγωνίες και τους αγώνες της μαχόμενης εκπαίδευσης. Όλες οι λειτουργίες τους να συμβάλλουν ώστε οι αποφάσεις να παίρνονται από τους πραγματικούς πρωταγωνιστές των αγώνων, από τη βάση των εργαζομένων και τις Γ.Σ. Μακριά από τις λογικές της αδράνειας και της ήττας να ξεδιπλώνουν τη δράση τους με αυτοτέλεια από το κράτος και τους μηχανισμούς του, με μοναδική δέσμευση την υπεράσπιση των δικαιωμάτων και των αναγκών της εργαζόμενης πλειοψηφίας και της εκπαίδευσης, με αγωνιστικότητα, ταξική ενότητα και ανασυγκρότηση.


Για να γίνουν απολύτως κατανοητές και συγκρίσιμες με την προσωρινή ημερήσια διάταξη της Γ.Σ. του Ιουνίου που η ΔΟΕ απέστειλε στα σχολεία, χρησιμοποιούμε την ίδια μορφή κειμένου και τις δικές μας επιπλέον ή διαφορετικές προτάσεις τις χρωματίζουμε. Επίσης τα εισαγωγικά κείμενα των επιμέρους ενοτήτων αντανακλούν  τις δικές μας σκέψεις και απόψεις.

Συνάδελφοι η έκτακτη Γενική Συνέλευση του δικού μας Συλλόγου θα πραγματοποιηθεί στη Χαλκίδα την Τετάρτη 6 Ιουνίου 2012. Αναρτούμε έγκαιρα τις προτάσεις μας, ώστε όλοι όσοι ενδιαφέρεστε να μπορείτε να λάβετε γνώση και να προτείνετε ό, τι άλλο νομίζετε, συνδιαμορφώνοντας το τελικό μας κείμενο.
Η παρουσία όλων μας στην έκτακτη Γ.Σ. είναι απαραίτητη.


ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Α. Οικονομικά
  • Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ
  • Προσλήψεις αναπληρωτών μέσω του Κρατικού Προϋπολογισμού και όχι του ΕΣΠΑ (για την αποφυγή υποχρεωτικής αξιολόγησης προγραμμάτων και των ιδίων)
  • Ορθολογική κατανομή των κονδυλίων του ΕΣΠΑ
  • Μισθούς αξιοπρεπούς διαβίωσης για τον εκπαιδευτικό.
  • Άμεση και ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών στα εισαγωγικά κλιμάκια.
  • Απόσυρση όλων των μνημονιακών περικοπών.
  • Αφορολόγητο στα 12.000€.
  • Ουσιαστική αύξηση της υπερωριακής αποζημίωσης.
  • Υπερωριακή αποζημίωση στους εκπαιδευτικούς (ΚΠΕ, περιβαλλοντικής, κλπ.) που προσφέρουν έργο, πέρα από το προβλεπόμενο υποχρεωτικό ωράριό τους.
  • Κατάργηση του Νόμου  4024/2011

Β. Προσχολική Αγωγή
•  Ενιαίο δεκατετράχρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης: Νηπιαγωγείο – Δημοτικό – Γυμνάσιο – Λύκειο. Υποχρεωτική Δεκατετράχρονη εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.
•  Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6 χρονών, στα Δημόσια Νηπιαγωγεία.
•  Κατοχύρωση του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών.
•  Ανέγερση νέων κτιριακών υποδομών, ικανών να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της προσχολικής αγωγής και όπου υπάρχει η δυνατότητα να ιδρύονται πολυδύναμες μονάδες νηπιαγωγείων, με αλλαγή του νομικού πλαισίου ώστε να υπάρχει δυνατότητα.
•  Οι Διευθύντριες των Νηπιαγωγείων να επιλέγονται με τα ίδια κριτήρια που επιλέγονται και οι Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων. Οι Διευθύντριες Πολυδύναμων Νηπιαγωγείων να έχουν αντίστοιχο ωράριο με τους Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων.
 •  Τα ολοήμερα Νηπιαγωγεία να λειτουργούν μέσα από τις κατάλληλες κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές, με το κατάλληλο βοηθητικό προσωπικό και με μειωμένο αριθμό νηπίων, δηλαδή από τα 25 που προβλέπεται σήμερα στα 15.
•  Διαρκή επιμόρφωση των Νηπιαγωγών.
•  Επαρκές προσωπικό, εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής, βοηθητικό προσωπικό για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στα Νηπιαγωγεία.
•  Να καταργηθούν όλες εκείνες οι υπουργικές αποφάσεις, οι οποίες πριμοδοτούν τα ιδιωτικά και δημοτικά Νηπιαγωγεία. Όλα τα νήπια στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο. Κανένα νήπιο σε ιδιωτικό νηπιαγωγείο.
•  Ίδρυση νέων Νηπιαγωγείων και  διορισμό των απαιτούμενων Νηπιαγωγών.
•  Όχι στην «αποκέντρωση» του Νηπιαγωγείου σε δημοτικούς ή ιδιωτικούς οργανισμούς εκπαίδευσης.

Γ) Ειδική Αγωγή

  • Κανένα σχολείο χωρίς τμήμα ένταξης.
  • Άμεσος διορισμός των δασκάλων ειδικής αγωγής αποφοίτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και Μακεδονίας.
  • Διενέργεια διαγωνισμού ΑΣΕΠ για την ειδική αγωγή το συντομότερο δυνατόν.
  • Καμία παράλληλη στήριξη μέσω ΕΣΠΑ.
  • Άμεση αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής στα Ειδικά σχολεία.
  • Μόνιμος διορισμός ειδικού βοηθητικού και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού σε κάθε ειδικό σχολείο.
  • Αναβάθμιση των κοινωνικών υπηρεσιών ΚΑΙ για τα γενικά σχολεία.

Δ) Πιλοτικά Σχολεία
Νέο σχολείο δεν μπορεί να είναι αυτό που ευαγγελίζεται απλά την εισαγωγή μιας νέας διδακτικής μεθόδου. Νέο σχολείο είναι ένα σχολείο που επιθυμεί να αλλάξει συνολικά την λειτουργία του. Όλοι συμφωνούμε ότι η όποια αλλαγή χρειάζεται υποστήριξη, τόσο στο επίπεδο της συμμετοχής των εμπλεκομένων, όσο και σε αυτό της υλικοτεχνικής υποδομής και της οικονομικής υποστήριξης, αλλά και της αμφίδρομης και ουσιαστικής αλληλεπίδραστης των σχεδιαστών με τους εφαρμοστές της όποιας πολιτικής. Ειδάλλως όλες οι πρωτοβουλίες μένουν ευχές στα χαρτιά.
Αυτό που είδαμε φέτος να συμβαίνει ήταν : προχειρότητα στο σχεδιασμό,  ανυπαρξία αλληλεπίδρασης με τους εκπαιδευτικούς της ζωντανής εκπαίδευσης,  ανεπαρκής χρηματοδότηση και  απουσία επικοινωνίας μεταξύ των εκπαιδευτικών της πράξης και της τάξης και αυτών που σχεδίασαν τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα, γεγονότα που οδηγούν στη διαστρεβλωμένη εφαρμογή κάποιων μεθόδων. Η όλη προσπάθεια χαρακτηρίζεται από ερασιτεχνισμό σε όλα τα επίπεδα με αποτέλεσμα να ακυρώνεται στα μάτια των αποδεκτών (παιδιών και γονιών) η όποια θετική επίπτωση θα μπορούσαν να έχουν οι προτεινόμενες παιδαγωγικές επιλογές στη σχολική και εκπαιδευτική πραγματικότητα. Το ίδιο είδαμε να συμβαίνει και στα σχολεία με αναμορφωμένο πρόγραμμα.
·         Ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για τη δοκιμαστική εφαρμογή των ΝΑΠ (Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων)
·         Δημιουργία δεξαμενής Εκπαιδευτικού Υλικού για άντληση ιδεών και σεναρίων
·         Επιμόρφωση μέσα στον εργασιακό χρόνο ή με αποζημίωση για εκτός ωραρίου επιμόρφωση
Ε) Αξιολόγηση
Είναι σε όλους μας γνωστό ότι η «αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας» γίνεται ήδη: Γνωρίζουν οι υπηρεσίες του Υπουργείου, ποια είναι η υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων, ποιοι είναι οι οικονομικοί πόροι, ποιο είναι το ανθρώπινο δυναμικό, ποιες είναι οι επιδόσεις των μαθητών. Υπάρχει ο Σύλλογος διδασκόντων που συντονίζει και αξιολογεί την σχολική ζωή και τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, ενώ φροντίζει για την αποφόρτιση τυχόν προβλημάτων ανάμεσα σε συναδέλφους. Υπάρχει το συνδικάτο των δασκάλων που επεμβαίνει σε ότι έχει σχέση με τα δικαιώματα και την κακή διοίκηση. Τέλος υπάρχουν οι σύλλογοι γονέων που φροντίζουν για τις αρμονικές σχέσεις του σχολείου με την κοινότητα. Για όλα αυτά, κάθε σχολικό έτος, η σχολική μονάδα συμπληρώνει μια ντουζίνα στατιστικούς πίνακες για διάφορες υπηρεσίες του Υπουργείου με όλα τα παραπάνω στοιχεία.

Είναι φανερός ο στόχος πλέον, να αποβάλλουν την ευθύνη, κατά τη συνήθη τακτική της μνημονικής κυβέρνησης και να την επιρρίψουν  σε όλες τις παραγωγικές τάξεις της ελληνικής κοινωνίας. Να απαλλαγεί το κράτος από τις υποχρεώσεις του και να υποδειχθεί ως μοναδικός υπαίτιος των προβλημάτων της εκπαίδευσης ο εκπαιδευτικός. Ο μπαμπούλας της αξιολόγησης αφορά τον εκπαιδευτικό και μόνο, έχοντας αυστηρά ελεγκτικό, οικονομικό και διοικητικό χαρακτήρα.

Ας βοηθήσουμε το υπουργείο να καταλάβει πως η πραγματικότητα είναι η καλύτερη επαλήθευση του ότι η εκπαίδευση στη χώρα μας λειτουργεί κυρίως χάρη στην ευσυνειδησία και το φιλότιμο του Έλληνα εκπαιδευτικού. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο δεν θα αφήσουμε τον εκπαιδευτικό του νέου σχολείου να είναι ανίδεος, πειθήνιος, υποταγμένος και παρόλα αυτά ευχαριστημένος με τα ψίχουλα που του παρέχουν ως ανταμοιβή για την προσφορά του.

·                     Ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη.
·                     Κατάργηση του νομικού πλαισίου Ν. 3848/10 και 4024/11 για την αξιολόγηση.
·                     Καμία κατηγοριοποίηση μαθητών και σχολείων.
·                     Καμία Αξιολόγηση – χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.
·                     Καμιά απόλυση εκπαιδευτικού οποιασδήποτε ειδικότητας

ΣΤ) ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΑ- ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
·         Τη διατήρηση της διετούς μετεκπαίδευσης και την αναβάθμισή της με παράλληλο άνοιγμα για όλες τις ειδικότητες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
·         Να ιδρυθούν Διδασκαλεία μετεκπαίδευσης και στα υπόλοιπα Παιδαγωγικά Τμήματα της χώρας (τις προβλέπει ο Ν.2327/95)
·         Το ΥΠΔΒΜΘ να ενθαρρύνει στηρίζοντας με κάθε τρόπο (οικονομική ενίσχυση, Διδακτικό Προσωπικό με μόνιμα μέλη ΔΕΠ, υλικοτεχνική υποδομή κ.α.) τα Π.Τ. προς την κατεύθυνση αυτή.
·         Η μετεκπαίδευση να διατηρήσει και διευρύνει το μαζικό της χαρακτήρα με αύξηση του αριθμού των εισαγομένων στα διδασκαλεία αλλά και με ουσιαστική συμμετοχή των μετεκπαιδευόμενων στην κατάρτιση των προγραμμάτων.
·         Απαιτείται αναβάθμιση της μετεκπαίδευσης, τόσο ως προς το επίπεδο των σπουδών με τη δημιουργία κατευθύνσεων (οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης - Ειδική Αγωγή - Νέες τεχνολογίες στην Εκπαιδευτική διαδικασία - Παιδαγωγική - Ψυχολογία).
·         Η διαδικασία επιλογής των Εκπαιδευτικών για τη μετεκπαίδευση να πραγματοποιείται με αδιάβλητο διαγωνισμό, με ευθύνη του ΥΠΔΒΜΘ σε συνεργασία με τα Π.Τ. τους τοπικούς Συλλόγους και τη Δ.Ο.Ε.
·         Συνεχής, σύγχρονη  και ουσιαστική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών σε τακτά χρονικά διαστήματα.
·         Επιμόρφωση στο Α΄ επίπεδο χρήσης Η/Υ σε όσους δεν έχουν ήδη επιμορφωθεί και πιστοποίησή τους.
·         Επιμόρφωση στο Β’ επίπεδο Η/Υ σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων της Α/θμιας Εκπαίδευσης


Ζ) ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
Η ανάγκη για αναμορφωμένα προγράμματα, διευρυμένα ωράρια, πολλές ειδικότητες κ..ά. δεν συνάδει με το σχολείο των βασικών ελλείψεων σε υλικοτεχνική υποδομή και με μέτριες ή κακές κτιριακές εγκαταστάσεις.
  • Διαμόρφωση αύλειων χώρων, πράσινοι χώροι, υπόστεγοι χώροι
  • Κλειστά γυμναστήρια
  • Αίθουσες πολλαπλών χρήσεων
  • Αίθουσες για τα μαθήματα ειδικοτήτων
  • Εποπτικά όργανα – διαδραστικοί πίνακες
  • Σύγχρονα κτίρια – διδακτήρια
  • Εκτός των σχολείων οι χορηγοί – κάλυψη των αναγκών των σχολείων από το κράτος



Η) ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΣΤΗ ΔΟΕ
Άμεση μείωση των συνδρομών των Συλλόγων προς τη ΔΟΕ και περαιτέρω μείωση των μελών προς τους Πρωτοβάθμιους Συλλόγους. Εξορθολογισμός της οικονομικής λειτουργίας της ΔΟΕ.


                                                                                    Για το Τελευταίο Θρανίο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου για υβριστικό, προσβλητικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο, πριν εμφανιστούν δημόσια. Δε θα δημοσιεύονται, επίσης, σχόλια που περιέχουν προσωπικές επιθέσεις χωρίς πολιτικό περιεχόμενο.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΩΝ

1. Γράψτε το σχόλιό σας στο σχετικό πλαίσιο.
2. Γράψτε τα στοιχεία της λεκτικής επαλήθευσης (λατινικοί χαρακτήρες).
3. Aπό τη λίστα Eπιλογή ταυτότητας επιλέξτε Όνομα/Διεύθυνση URL και γράψτε το όνομα ή το ψευδώνυμό σας (δε χρειάζεται να συμπληρώσετε το πεδίο Διέυθυνση URL).
4. Πατήστε στην επιλογή ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ.
5. Ελέγξτε αν εμφανίστηκε το μήνυμα επιβεβαίωσης στο πάνω μέρος του παράθυρου σχολιασμού.