Τετάρτη 15 Απριλίου 2020

Το ΥΠΑΙΘ φέρνει σε διαβούλευση το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο.


Αναδημοσίευση από την Εφημερίδα των Συντακτών


Η απόφαση της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσουν, Μ. Τετάρτη 15/4, εν μέσω πανδημίας και με κλειστά σχολεία, στην κατάθεση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου για την Παιδεία είναι άλλη μια εχθρική και επιθετική πράξη προς τον κόσμο της εκπαίδευσης. 


Ένα σχέδιο νόμου που αφορά σε αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στην επαναφορά της τράπεζας θεμάτων, στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, στα πρότυπα σχολεία, σε αντιδραστικές αλλαγές στην δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης κλπ με τα οποία σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα διαφωνεί. 

Εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού, με κλειστά τα σχολεία και χωρίς δυνατότητα Γενικών Συνελεύσεων των εκπαιδευτικών, των Πανεπιστημιακών και των σπουδαστών, με την επιβολή καθεστώτος έκτακτης ανάγκης, με απαγόρευση κυκλοφορίας και συναθροίσεων, με ήδη 100 νεκρούς (αλλά και με 110.000 απολυμένους ή με «αναστολή σύμβασης»), με τον πληθυσμό φοβισμένο και τρομαγμένο και με τα εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα σε γύψο, με τις λαϊκές ελευθερίες σε περιορισμό, oι προτεραιότητες του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης της Ν.Δ. για τη Δημόσια Παιδεία παραμένουν, στο ακέραιο, στις κατευθύνσεις των ΟΟΣΑ, Ε.Ε. και ΔΝΤ.

Το δόγμα του σοκ είναι μια πολύ αποτελεσματική τακτική, δοκιμασμένη – χαράς ευαγγέλια για την κυβέρνηση και το Υπουργείο. Αφού προσπάθησε συστηματικά να ξεγελάσει, εν μέσω πανδημίας, ολόκληρη την κοινωνία για συνέχιση της εκπαιδευτικής «κανονικότητας», αφού πίεσε και εκβίασε τους δασκάλους και τους καθηγητές, με τη λεγόμενη «εξ αποστάσεως εκπαίδευση», με επικοινωνιακά τρικ, επιχειρεί τώρα ένα ακόμη σοβαρό βήμα στην αλυσίδα των μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων, με καταβαράθρωση των μορφωτικών δικαιωμάτων σε ένα πιο ταξικό σχολείο, ένα Λύκειο εξεταστικό Γολγοθά, με περιορισμένη τη στρόφιγγα εισαγωγής στα ΑΕΙ και με ενίσχυση της πιο εκτεταμένης και βαθιάς ιδιωτικοποίησης. 

Με στόχο την αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, που πριν από λίγες μέρες «εθελοντικά» πρόσδενε στο άρμα της «αλληλέγγυας εξ αποστάσεως» που δεν συνδεόταν, υποτίθεται, με την αξιολόγηση και τα άλλα κομμάτια του νομοσχεδίου, όπως τα «εργαστήρια δεξιοτήτων» της προωθημένης τεχνολογίας και την επιμόρφωση. Άλλωστε η υφυπουργός Παιδείας κ. Ζαχαράκη, έκανε μια γεμάτη υπονοούμενα δήλωση, πως η εφαρμογή της εξ αποστάσεως είναι μια χρυσή ευκαιρία για το μέλλον.

Αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά πόσο υποκριτικά είναι τα λόγια συμπάθειας της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, και πως η πανδημία αποτελεί ευκαιρία για την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, να νομοθετήσει όλες εκείνες τις αντιεκπαιδευτικές αλλαγές, που είχε εξ αρχής στόχο να επιβάλει.

Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά πως το βλέμμα της πολιτικής ηγεσίας είναι στραμμένο στην επόμενη ημέρα. Γι' αυτό και τρέχουν να προλάβουν να νομοθετήσουν υπό αυτές τις συνθήκες, θεωρώντας ότι με αυτό τον τρόπο θα αποφευχθούν οι αντιδράσεις από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Οι εκπαιδευτικοί φορείς έχουν κάνει ξεκάθαρο με όλους τους τόνους και προς κάθε κατεύθυνση: Δεν θα επιτρέψουν σε κανέναν να εκμεταλλευθεί την πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση για να περάσει αντιεκπαιδευτικές και ακραίες πολιτικές σε βάρος του δημόσιου σχολείου. Το συνδικαλιστικό κίνημα έχει τον τρόπο και τη δυνατότητα να απαντήσει και θα απαντήσει!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου για υβριστικό, προσβλητικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο, πριν εμφανιστούν δημόσια. Δε θα δημοσιεύονται, επίσης, σχόλια που περιέχουν προσωπικές επιθέσεις χωρίς πολιτικό περιεχόμενο.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΩΝ

1. Γράψτε το σχόλιό σας στο σχετικό πλαίσιο.
2. Γράψτε τα στοιχεία της λεκτικής επαλήθευσης (λατινικοί χαρακτήρες).
3. Aπό τη λίστα Eπιλογή ταυτότητας επιλέξτε Όνομα/Διεύθυνση URL και γράψτε το όνομα ή το ψευδώνυμό σας (δε χρειάζεται να συμπληρώσετε το πεδίο Διέυθυνση URL).
4. Πατήστε στην επιλογή ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ.
5. Ελέγξτε αν εμφανίστηκε το μήνυμα επιβεβαίωσης στο πάνω μέρος του παράθυρου σχολιασμού.