Δευτέρα 12 Ιουνίου 2017

Το Τελευταίο Θρανίο για τις κρίσεις στελεχών.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΘΡΑΝΙΟ

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
            Σας ευχαριστούμε που μας εμπιστεύεστε  και, στις πρόσφατες εκλογές,  μάς  ζητήσατε  να συμμετέχουμε στη διαμόρφωση των θέσεων και του νέου ΔΣ της ΔΟΕ κατά την  86η Γενική Σνέλευση . Δυστυχώς, η ΔΟΕ  έχει  γεράσει πολύ!  Δεν ελπίζουμε σε μια ανανεωμένη και ελεύθερη ΔΟΕ. Οι ομφάλιοι λόροι με τα κυβερνητικά κόμματα των τελευταίων δεκαετιών την έχουν μετατρέψει σε μια ισχυρή συντηρητική  δύναμη που  με περισσή έπαρση  υποδύεται το ρόλο του μαχητικού συνδικαλιστικού οργάνου.
          Επειδή όμως χαμένος αγώνας είναι αυτός που δεν δίνεται, θα είμαστε εκεί· για να μην σιγήσει η φωνή της διαφοράς, για να ηχεί ο αντίλογος στο κατεστημένο. Κι εσείς συνάδελφοι, να  έρχεστε στις γενικές συνέλευσεις, πόσο μάλλον όταν κλείνουν τα σχολεία, και να ενισχύετε τέτοιες φωνές.
            Οι εκλογές αυτή τη φορά συνέπεσαν με τη  συζήτηση  του νέου τρόπου επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων, ο οποίος ελάχιστα διαφέρει από το νόμο Διαμαντοπούλου.  Ύστερα από την απόφαση του ΣΤΕ για την αντισυνταγματικότητα του νόμου Μπαλτά-Κουράκη, η κυβέρνηση φαίνεται να  εγκαταλείπει  κάθε προσπάθεια για πραγματικά δημοκρατικές διαδικασίες εντός των σχολικών μονάδων. Ο νόμος αυτός – που δεν ο ιδανικότερος – προέβλεπε τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών (στο 30%) στην ανάδειξη των διευθυντών των σχολικών μονάδων αντί της συνέντευξης. Στην αιτιολογική έκθεση του νόμου μάλιστα,  υποστηριζόταν ότι οι «ημέτεροι» των προηγούμενων κυβερνήσεων γίνονταν διευθυντές μέσα από τη διαδικασία των συνεντεύξεων. Και τώρα; Αυξάνει την προϋπηρεσία τους  κατά 0,50 μόρια ενώ μειώνει το δεύτερο πτυχίο κατά 0,50 μόρια. Και η αδικία με τη μοριοδότηση των διδασκαλείων με 2 μόρια καλά κρατεί αφού κανείς μας πια δεν έχει πρόσβαση σε αυτή την επιμόρφωση, ενώ οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων δεν την είχαν ποτέ. Οποία ισονομία!
 Κι ενώ  στα σχολεία δημιουργήθηκαν εντάσεις και προβλήματα καθώς  η ψήφος των εκπαιδευτικών   σε πολλές περιπτώσεις διαμορφώνονταν κάτω από πίεση ενδο- ή εξω-σχολική... επιστρέφουμε στη μοριοδοτούμενη συνέντευξη και στη... γνωμοδότηση του Συλλόγου Διδασκόντων.
Η κυβέρνηση πρέπει άμεσα να  αλλάξει επιτέλους το ρόλο του διευθυντή και του συλλόγου διδασκόντων,  και να οδηγήσει το σχολείο προς ένα δημοκρατικότερο μοντέλο διοίκησης και λειτουργίας.

Το Τελευταίο Θρανίο σας καλεί να απέχετε από από τη διαδικασία συμπλήρωσης των φύλλων αποτίμησης, σύμφωνα και με το έγγραφο της ΔΟΕ (1363/30-5/2017 για Κήρυξη απεργίας-αποχής) γνωστοποιώντας σας ότι μια τέτοια στάση δεν σημαίνει παρακράτηση ημερομισθίου.
Οφείλουμε να απέχουμε γιατί:
  •  διαχωρίζει τους εκπαιδευτικούς, σε εκπαιδευτικούς δύο ταχυτήτων, με διαφορετικά δικαιώματα και υποχρεώσεις, καθώς αφαιρεί το δικαίωμα από τους αναπληρωτές συναδέλφους να μετέχουν στην όποια διαδικασία. Να σημειωθεί ότι αποτελούν περίπου το 1/3 των εκπαιδευτικών της χώρας και σύμφωνα με το Ν. 1566/85 αποτελούν ισότιμα μέλη των Συλλόγων Διδασκόντων.
  •  η έκφραση γνώμης του συλλόγου διδασκόντων  για τους υποψήφιους διευθυντές λειτουργεί ως κερκόπορτα για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η οποία αποτελεί μνημονιακή δέσμευση.
  •   η επιλογή άσπρου – μαύρου (συμφωνώ-διαφωνώ) στα φύλλα αποτίμησης που θα κληθούμε να συμπληρώσουμε αφαιρεί κάθε έννοια διατύπωσης ουσιαστικής γνώμης.
  •   αμφισβητεί τη διαδικασία της συνέντευξης καθώς τη θεωρεί μέσο πελατειακών συνδιαλλαγών για κάποιους, όπως έχει διαφανεί άλλωστε και στο παρελθόν.
  •   θεωρεί πως μόνο σε κραυγαλέα αρνητικές περιπτώσεις υποψηφίων μπορεί αυτή η αναιμική αποτίμηση να χρησιμεύσει ώστε ένα σύλλογος διδασκόντων να εκφράσει τη δυσαρέσκειά του.
 Κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης, ο αιρετός, εκλεγμένος με το Τελευταίο Θρανίο Τάσος Αρβανίτης, πρότεινε για τους παραπάνω λόγους οι αιρετοί του ΠΥΣΠΕ Ευβοίας να παρίστανται και να ελέγχουν τη διαδικασία «επιλογής» των διευθυντών αλλά να απέχουν από τη διαδικασία βαθμολόγησης τους. Δυστυχώς η αιρετός, Μένη Καραβά και η παράταξη της, το ΔΗ. ΣΥ., δεν έκαναν  δεκτή την πρόταση. Έτσι υποχρεώνεται σε βαθμολόγηση και ο εκπρόσωπος μας.

 Έχοντας κατά νου πως η μόρφωση των παιδιών της κοινωνίας είναι δημόσια υπόθεση και πως, όπως σε κάθε δημόσια υπόθεση, σημασία δεν έχει η καριέρα μερικών στελεχών, αλλά η συμμετοχή όλων στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση των αποφάσεων, η ισότιμη συμμετοχή και η κοινωνική συνεργασία όλων, μέσα και έξω από το σχολείο. Θεμέλιο της δημοκρατίας δεν είναι η αποτελεσματική διοίκηση, αλλά η πίστη στον άνθρωπο και στη χειραφέτησή του. Μόνο έτσι μπορούμε να οραματιζόμαστε το σχολείο και να εργαζόμαστε σε αυτό.

                                                                                                                                                                                                                                                               teleftaiathrania@gmail.com




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου για υβριστικό, προσβλητικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο, πριν εμφανιστούν δημόσια. Δε θα δημοσιεύονται, επίσης, σχόλια που περιέχουν προσωπικές επιθέσεις χωρίς πολιτικό περιεχόμενο.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΩΝ

1. Γράψτε το σχόλιό σας στο σχετικό πλαίσιο.
2. Γράψτε τα στοιχεία της λεκτικής επαλήθευσης (λατινικοί χαρακτήρες).
3. Aπό τη λίστα Eπιλογή ταυτότητας επιλέξτε Όνομα/Διεύθυνση URL και γράψτε το όνομα ή το ψευδώνυμό σας (δε χρειάζεται να συμπληρώσετε το πεδίο Διέυθυνση URL).
4. Πατήστε στην επιλογή ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ.
5. Ελέγξτε αν εμφανίστηκε το μήνυμα επιβεβαίωσης στο πάνω μέρος του παράθυρου σχολιασμού.