Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012

Αξιολόγηση: Λίγη βοήθεια στο υπουργείο παιδείας…


Τις τελευταίες μέρες γινόμαστε όλοι θιασώτες της τρομερής προσπάθειας του υπουργείου μας να μας πείσει πώς τώρα, σε μία εποχή που είμαστε στο έδαφος και περιμένουμε την χαριστική βολή, είναι η ώρα για την εφαρμογή της αξιολόγησης στην εκπαίδευση.

Ας βοηθήσουμε όλοι το υπουργείο παιδείας να καταλάβει ότι, στη σημερινή πραγματικότητα, δεν μπορείς να φέρνεις την εφαρμογή συστημάτων ελέγχου και μέτρησης της απόδοσης των εργαζομένων από το χώρο της βιομηχανίας, στο χώρο της εκπαίδευσης. Τα σχολεία δεν είναι εργοστάσια για να κόβουν και να ράβουν εμπορεύματα στα μέτρα τους. Αυτά τα αντιδραστικά μέτρα που σχεδιάζονταν εδώ και χρόνια, είχαν πολλές φορές εμποδιστεί από τους εκπαιδευτικούς και λόγο προφανούς πολιτικού κόστους δεν τολμούνταν η υλοποίηση τους.

Τι άλλαξε τώρα; Οι πρόσφατες δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας φανερώνουν τι ετοιμάζουν. Το θέμα δεν είναι να αναδειχθεί ολικά η σχολική μονάδα ως το βασικό κύτταρο παροχής εκπαίδευσης στην χώρα, ούτε φυσικά οι λεγόμενοι «5 τομείς αξιολόγησης», όπως διατείνονται.

Ας βοηθήσουμε το υπουργείο να καταλάβει ότι η «αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας» γίνεται ήδη: Γνωρίζουν οι υπηρεσίες του Υπουργείου, ποια είναι η υλικοτεχνική υποδομή
των σχολείων, ποιοι είναι οι οικονομικοί πόροι, ποιο είναι το ανθρώπινο δυναμικό, ποιες είναι οι επιδόσεις των μαθητών. Υπάρχει ο Σύλλογος διδασκόντων που συντονίζει και αξιολογεί την σχολική ζωή και τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, ενώ φροντίζει για την αποφόρτιση τυχόν προβλημάτων ανάμεσα σε συναδέλφους. Υπάρχει το συνδικάτο των δασκάλων που επεμβαίνει σε ότι έχει σχέση με τα δικαιώματα και την κακή διοίκηση. Τέλος υπάρχουν οι σύλλογοι γονέων που φροντίζουν για τις αρμονικές σχέσεις του σχολείου με την κοινότητα. Για όλα αυτά, κάθε σχολικό έτος, η σχολική μονάδα συμπληρώνει μια ντουζίνα στατιστικούς πίνακες για διάφορες υπηρεσίες του Υπουργείου με όλα τα παραπάνω στοιχεία.

Είναι φανερός ο στόχος πλέον, να αποβάλλουν την ευθύνη, κατά τη συνήθη τακτική της μνημονιακής κυβέρνησης σε όλες τις παραγωγικές τάξεις της ελληνικής κοινωνίας. Να απαλλαγεί το κράτος από τις υποχρεώσεις του και να υποδειχθεί ως μοναδικός υπαίτιος των προβλημάτων της εκπαίδευσης ο εκπαιδευτικός. Ο μπαμπούλας της αξιολόγησης αφορά τον εκπαιδευτικό και μόνο, έχοντας αυστηρά ελεγκτικό, οικονομικό και διοικητικό χαρακτήρα.

Ας βοηθήσουμε το υπουργείο να καταλάβει πως η πραγματικότητα είναι η καλύτερη επαλήθευση τού ότι η εκπαίδευση στη χώρα μας λειτουργεί κυρίως χάρη στην ευσυνειδησία και το φιλότιμο του Έλληνα εκπαιδευτικού. Για αυτόν ακριβώς το λόγο δεν θα αφήσουμε τον εκπαιδευτικό του νέου σχολείου να είναι ανίδεος, πειθήνιος, υποταγμένος και παρόλα αυτά ευχαριστημένος με τα ψίχουλα που του παρέχουν ως ανταμοιβή για την προσφορά του.

Τα έγγραφα της ΔΟΕ που έρχονται στα σχολεία μας αναφέρονται σε προηγούμενες αποφάσεις γενικών συνελεύσεων που τάσσονται καθαρά υπέρ της ολικής αυτοαξιολόγησης των σχολείων. Αν χωρίσουμε όμως αυτό το όλο σε μέρη, θα δούμε ότι μερικά πολύ βασικά κομμάτια του λείπουν: Αξιοκρατία, δημοκρατία, διοίκηση, βιβλία, δάσκαλοι, πετρέλαιο, πολλές φορές δουλειά και φαγητό. Πώς λοιπόν να αξιολογήσεις κάτι που δεν υπάρχει;;;

Και τέλος πάντων, απευθυνόμενοι στο υπουργείο, αν θέλετε να αξιολογήσετε έργο, αξιολογείστε το δικό σας. Στην καταστροφή και απαξίωση της παιδείας του λαού και του τόπου μας προάγεστε απευθείας στον Βαθμό Α’. Συγχαρητήρια!!!

Τελευταίο Θρανίο
14/3/2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου για υβριστικό, προσβλητικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο, πριν εμφανιστούν δημόσια. Δε θα δημοσιεύονται, επίσης, σχόλια που περιέχουν προσωπικές επιθέσεις χωρίς πολιτικό περιεχόμενο.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΩΝ

1. Γράψτε το σχόλιό σας στο σχετικό πλαίσιο.
2. Γράψτε τα στοιχεία της λεκτικής επαλήθευσης (λατινικοί χαρακτήρες).
3. Aπό τη λίστα Eπιλογή ταυτότητας επιλέξτε Όνομα/Διεύθυνση URL και γράψτε το όνομα ή το ψευδώνυμό σας (δε χρειάζεται να συμπληρώσετε το πεδίο Διέυθυνση URL).
4. Πατήστε στην επιλογή ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ.
5. Ελέγξτε αν εμφανίστηκε το μήνυμα επιβεβαίωσης στο πάνω μέρος του παράθυρου σχολιασμού.