Συνάδελφοι,
Η κρίση είναι εδώ. Και παρόλο που βιώνουμε τα αποτελέσματά της σε όλους τους τομείς της ζωής μας, είμαστε σε θέση να την συνειδητοποιήσουμε; Να την εξηγήσουμε; Να επαναπροσδιορίσουμε τον εαυτό μας ως άνθρωποι, δάσκαλοι και πολίτες αυτής της (νέας) χώρας; Η οικονομική εξαθλίωση που βιώνουμε καθημερινά έχει πάψει πια να είναι μόνο οικονομική. Είναι εργασιακή, κοινωνική και ψυχολογική. Κοινώς καλούμαστε να λειτουργήσουμε σε ένα εντελώς εχθρικό περιβάλλον, τόσο για μας όσο και για τους μαθητές μας. Ένα περιβάλλον που δημιουργήθηκε από όσους κατέχουν την οικονομική εξουσία και από φαύλους πολιτικούς χωρίς εμάς. Ένα περιβάλλον στο οποίο θεωρούμαστε συνένοχοι (Πάγκαλος), τεμπέληδες (Νταλάρας), παρείσακτοι (Τρόικα).
Τα μηνύματα που παίρνουμε τον τελευταίο καιρό δείχνουν ότι
όλοι εμείς οι δάσκαλοι νιώθουμε ότι η κρίση μας υπερβαίνει. Γλύφουμε τις πληγές μας και παρακολουθούμε τις τάξεις μας σιγά σιγά να παραιτούνται. Παιδιά να πεινούν και να βουλιάζουν στην κατάθλιψη, τις απορίες, την ανεργία και την αγωνία.
Στο Τελευταίο Θρανίο νιώθουμε καθήκον μας, πρωτίστως ηθικό, την προσέγγιση της δυσβάσταχτης κοινωνικής και οικονομικής πραγματικότητας που μας περιβάλλει. Δεν πιστεύουμε πως η παθητική αποδοχή αποτελεί ενδεικτική στάση από παιδαγωγική άποψη. Είμαστε εκπαιδευτικοί του Δημόσιου σχολείου, του σχολείου των παιδιών και του λαού και οφείλουμε να φέρουμε όλα αυτά τα βιώματα στην τάξη μας.
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να προτείνουν δράσεις μέσα από τις οποίες θα προσπαθήσουμε να ενδυνάμωσουμε τους μαθητές μας απέναντι στην κρίση. Δράσεις που θα είναι ενταγμένες στο αναλυτικό πρόγραμμα και στόχο θα έχουν όχι τον εκφοβισμό αλλά:
Στα πλαίσια αυτά προτείναμε στο σύλλογο τη διοργάνωση μιας σχετικής αρχικής ημερίδας. Πρόταση που την αποδέχθηκε και ενέταξε στο γενικότερο σχεδιασμό για το μήνα Μάιο.
Αντί λοιπόν να προσπαθούμε να αλλάξουμε τον κόσμο (γενικά), ας το πάμε ένα βήμα τη φορά. Ας αλλάξουμε ό, τι μπορούμε να επηρεάσουμε. Την τάξη μας. Ας δημιουργήσουμε μελλοντικές γενιές που να είναι προετοιμασμένες, συναισθηματικά αυτάρκεις και έτοιμες να διεκδικήσουν ξανά αυτά που η οικονομική κρίση με τους υπεύθυνούς της και εμείς με την αδράνειά μας, τους στέρησαν.
Τελευταίο Θρανίο
Απρίλης, 5, 2012.
Η κρίση είναι εδώ. Και παρόλο που βιώνουμε τα αποτελέσματά της σε όλους τους τομείς της ζωής μας, είμαστε σε θέση να την συνειδητοποιήσουμε; Να την εξηγήσουμε; Να επαναπροσδιορίσουμε τον εαυτό μας ως άνθρωποι, δάσκαλοι και πολίτες αυτής της (νέας) χώρας; Η οικονομική εξαθλίωση που βιώνουμε καθημερινά έχει πάψει πια να είναι μόνο οικονομική. Είναι εργασιακή, κοινωνική και ψυχολογική. Κοινώς καλούμαστε να λειτουργήσουμε σε ένα εντελώς εχθρικό περιβάλλον, τόσο για μας όσο και για τους μαθητές μας. Ένα περιβάλλον που δημιουργήθηκε από όσους κατέχουν την οικονομική εξουσία και από φαύλους πολιτικούς χωρίς εμάς. Ένα περιβάλλον στο οποίο θεωρούμαστε συνένοχοι (Πάγκαλος), τεμπέληδες (Νταλάρας), παρείσακτοι (Τρόικα).
Τα μηνύματα που παίρνουμε τον τελευταίο καιρό δείχνουν ότι
όλοι εμείς οι δάσκαλοι νιώθουμε ότι η κρίση μας υπερβαίνει. Γλύφουμε τις πληγές μας και παρακολουθούμε τις τάξεις μας σιγά σιγά να παραιτούνται. Παιδιά να πεινούν και να βουλιάζουν στην κατάθλιψη, τις απορίες, την ανεργία και την αγωνία.
Στο Τελευταίο Θρανίο νιώθουμε καθήκον μας, πρωτίστως ηθικό, την προσέγγιση της δυσβάσταχτης κοινωνικής και οικονομικής πραγματικότητας που μας περιβάλλει. Δεν πιστεύουμε πως η παθητική αποδοχή αποτελεί ενδεικτική στάση από παιδαγωγική άποψη. Είμαστε εκπαιδευτικοί του Δημόσιου σχολείου, του σχολείου των παιδιών και του λαού και οφείλουμε να φέρουμε όλα αυτά τα βιώματα στην τάξη μας.
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να προτείνουν δράσεις μέσα από τις οποίες θα προσπαθήσουμε να ενδυνάμωσουμε τους μαθητές μας απέναντι στην κρίση. Δράσεις που θα είναι ενταγμένες στο αναλυτικό πρόγραμμα και στόχο θα έχουν όχι τον εκφοβισμό αλλά:
- Την κατανόηση της κρίσης και των συνεπειών της στην κατανάλωση, στην κοινωνία, στο πολιτικό σύστημα, στις σχέσεις μας με τους άλλους,
- Την απόκτηση ευρύτερων γνώσεων σε σχέση με την οικονομία, την κοινωνική και πολιτική αγωγή, την κατανόηση και κριτική θεώρηση κειμένων του περιβάλλοντος λόγου, και των μέσων μαζικής επικοινωνίας
- Τη συναισθηματική ενδυνάμωση
- Τον ακτιβισμό, την αλληλοβοήθεια, την ενεργητική στάση στην κοινότητα, την εργασία, την κοινωνία.
Στα πλαίσια αυτά προτείναμε στο σύλλογο τη διοργάνωση μιας σχετικής αρχικής ημερίδας. Πρόταση που την αποδέχθηκε και ενέταξε στο γενικότερο σχεδιασμό για το μήνα Μάιο.
Αντί λοιπόν να προσπαθούμε να αλλάξουμε τον κόσμο (γενικά), ας το πάμε ένα βήμα τη φορά. Ας αλλάξουμε ό, τι μπορούμε να επηρεάσουμε. Την τάξη μας. Ας δημιουργήσουμε μελλοντικές γενιές που να είναι προετοιμασμένες, συναισθηματικά αυτάρκεις και έτοιμες να διεκδικήσουν ξανά αυτά που η οικονομική κρίση με τους υπεύθυνούς της και εμείς με την αδράνειά μας, τους στέρησαν.
Τελευταίο Θρανίο
Απρίλης, 5, 2012.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου για υβριστικό, προσβλητικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο, πριν εμφανιστούν δημόσια. Δε θα δημοσιεύονται, επίσης, σχόλια που περιέχουν προσωπικές επιθέσεις χωρίς πολιτικό περιεχόμενο.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΩΝ
1. Γράψτε το σχόλιό σας στο σχετικό πλαίσιο.
2. Γράψτε τα στοιχεία της λεκτικής επαλήθευσης (λατινικοί χαρακτήρες).
3. Aπό τη λίστα Eπιλογή ταυτότητας επιλέξτε Όνομα/Διεύθυνση URL και γράψτε το όνομα ή το ψευδώνυμό σας (δε χρειάζεται να συμπληρώσετε το πεδίο Διέυθυνση URL).
4. Πατήστε στην επιλογή ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ.
5. Ελέγξτε αν εμφανίστηκε το μήνυμα επιβεβαίωσης στο πάνω μέρος του παράθυρου σχολιασμού.